معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی :

ورزش همگانی نیازمند فرهنگ سازی است

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۳:۳۸:۰۱
کد خبر: ۶۶۰۹۷۱
ورزش همگانی نیازمند فرهنگ سازی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ورزش همگانی به فرهنگ سازی نیاز دارد و این امر یعنی فرد سالم حتی برای بالا و پایین رفتن در اماکن مختلف و اداره ها بجای استفاده از امکاناتی مثل آسانسور خودش از پله بالا رود.

به گزارش  خبرگزاری برنا ؛ محمد حسینی در دومین جلسه شورای ورزش همگانی خراسان جنوبی  گفت : سال ها قبل کشور ژاپن تحقیقاتی انجام داد که مشخص شد افرادی که از ابتدای از خروج منزل شان از وسیله نقلیه استفاده می کنند بیشتر از دیگران به عارضه قلبی مبتلا می شوند.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی به شکلی انجام شود که اگر امکان ورزش کردن در فضای منزل باشد انگیزه لازم در افراد برای ورزش وجود داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: منظور از ورزش همگانی این نیست که هر ماه یا هر هفته یک راهپیمایی 10 هزار نفری انجام شود بلکه باید رفتار عمومی در ورزش همگانی ایجاد شود.

حسینی گفت: هر بخش عام یک متولی خاص دارد ،هیات ورزش همگانی و مدیرکل ورزش و جوانان استان به لحاظ ذاتی وظیفه مدیریت حوزه ورزش را برعهده دارند.

وی افزود: بعضی از واکنش های اجتماعی توسط دشمن مورد سوء استفاده قرار می گیرد، چون دشمن با ایجاد موج علیه کشور ما توطئه می کند، وظیفه ما این است که به وظایف خود تمام و کمال عمل کنیم.

وی اظهار کرد: همه جمعیت خراسان جنوبی کارکنان اداره ها نیستند، ورزش همگانی نباید صرفا در اداره ها خلاصه شود.

وی یادآور شد: ورزش همگانی متعلق به همه آحاد جامعه از کارگر، کارمند، پیر و جوان است و همه باید در این حوزه ورود کنند.

وی تصریح کرد: کار ورزش همگانی چون با همه اقشار جامعه سرو کار دارد سنگین است، این بخش به انگیزه زیادی نیاز دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در هر امر اگر خلاقیت نباشد، نتیجه مطلوب حاصل نمی شود، بسیاری از نقاط دنیا از خلاقیت، ثروت کسب می کنند.

حسینی گفت: فردی در یکی از استان های غربی کشور یک توریست خارجی را میهمان کرده و برایش غذای محلی درست می کند و امروز از یک سال قبل نوبت از او می گیرند و این کار نوعی خلاقیت است.

وی افزود: رسانه ها، جراید، صدا و سیما و فضای مجازی در جامعه تاثیرگذار است و باید از این ظرفیت به درستی برای توسعه امور استفاده شود.

وی اظهار کرد: جزیره ای کار کردن و نبود هم افزایی سرمایه ها از دیگر مشکلات کشور است و نباید درون بخشی عمل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هیات ورزش های همگانی از ظرفیت جوانان فعال جامعه و تجربه پیشکسوتان استفاده کند تا این بخش به جایگاه واقعی خود برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز