تخریب ۱۸۵ کیلومتر کانال انتقال آب در پی زلزله‌

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۲۰:۵۴:۴۰
کد خبر: ۶۶۱۰۸۷
تخریب ۱۸۵ کیلومتر کانال انتقال آب در پی زلزله‌
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از تخریب 185 کیلومتر کانال انتقال آب و تبدیل شدن 12 هزار هکتار زمین آبی به زمین دیم بر اثر زلزله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، خسرو شهبازی در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه که در استانداری برگزارشد، با بیان اینکه 185 کیلومتر کانال انتقال آب در زلزله اخیر تخریب شده است، اظهارکرد: این موضوع سبب شده تا 12 هزار هکتار از اراضی آبی ما به دیم تبدیل شود. همچنین 1350 هکتار باغ بدون آب مانده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این کانال ها، 43 میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه باید یک ردیف اعتباری برای بازسازی کانال ها و استخرهای ذخیره آب مناطق زلزله زده اختصاص داد، عنوان کرد: بازسازی سریع این کانال ها یک ضرورت است.

شهبازی همچنین با اشاره به خسارت 8875 واحد دامپروری در مناطق زلزله زده، خواستار تعیین تکلیف وضعیت جایگاه های دام این مناطق شد.

وی همچنین از آب منطقه ای خواست امسال حق آبه سد آزادی و سد زاگرس را از کشاورزان مناطق زلزله زده دریافت نکند. 

مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استاندار نیز در این نشست با انتقاد از عدم همکاری سازمان نظام مهندسی در مناطق زلزله زده، اظهارکرد: باوجود آنکه سازمان نظام مهندسی استان برای هزینه طراحی و نظارت واحدهای مناطق زلزله زده 50 درصد تخفیف اعلام کرده، اما قیمت 10 هزار تومان برای هر متر رقمی بالا است.

نیک کردار در ادامه اظهار کرد: موسسه بین المللی زلزله شناسی با همکاری دانشگاه رازی کرمانشاه پس از بررسی خاک سرپل ذهاب، 4 کلاس خاک را در این شهرستان معرفی کرده که در بحث ساخت و ساز مشخص می‌کند تا چند طبقه می توان روی هر کدام از این نوع خاک ها بنا ایجاد کرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص واحدهایی که در سرپل ذهاب در حریم رودخانه الوند قرار گرفته اند، گفت: حریم 6 متر را برای ساخت و ساز در اطراف رودخانه در نظر گرفته‌ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز