مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد:

فقط ۲۰ درصد کودکان کار استان دانش آموز نیستند

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۲۱:۵۸:۲۴
کد خبر: ۶۶۱۰۹۷
فقط ۲۰ درصد کودکان کار استان دانش آموز نیستند
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰ درصد کودکان کار و خیابانی این استان دانش آموز هستند.

  به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید علیرضا موسوی‌امجد در نشست کارگروه بررسی مشکلات کودکان کار و خیابانی استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت : که این موضوع طی مکاتبه‌ای به آموزش و پرورش اعلام شده است.

وی بیان کرد: تاکنون 280 کودک کار و خیابانی دارای پرونده در این استان شناسایی شده که به نوعی در خصوص آنان و شناخت از خانوده‌شان اطلاعات وافی و کافی داریم.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از 80 درصد کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در این استان دانش آموز هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 6 نفر تحت پوشش بهزیستی و 15 نفر دیگر از خدمات نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره‌مند هستند.

موسوی‌امجد با بیان اینکه ساماندهی مشکلات کودکان کار و خیابانی تنها بر عهده بهزیستی به عنوان دبیر کارگروه نیست، تصریح کرد:11 دستگاه اجرایی شامل دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، نیروی انتظامی، شهرداری یاسوج، دادگستری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هلال احمر، آموزش فنی و حرفه‌ای عضو کارگروه ساماندهی و رفع مشکلات کودکان کار و خیابانی هستند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی این استان نسبت به رفع مشکلات کودکان کار و خیابانی بی توجه بوده و در این زمینه تعامل و همکاری مطلوبی ندارند که باید توسط مسئولان و متولیان امر چاره اندیشی شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از مصوبات کارگروه ساماندهی مشکلات کودکان کار و خیابانی بدون حضور دستگاه قضایی قابلیت اجرایی ندارد، عنوان کرد: بدون حکم قضایی امکان جمع آوری این کودکان وجود ندارد زیرا امکان هرگونه اتفاقی وجود دارد.

موسوی امجد تاکید کرد: مراکز سازمان بهزیستی در زمینه کودکان کار و خیابانی آموزشی- حمایتی بوده و فعالیت روزانه دارد در حالی مراکز شبانه روزی باید به این کودکان خدمات ارائه کنند.

وی بیان کرد: در نشست گذشته این کارگروه در زمینه جمع آوری کودکان کار و خیابانی مصوبه داشتیم در حالی هیچ جای قانون، اجباری در زمینه جمع آوری وجود ندارد که با این شرایط امکان اجرایی شدن این مصوبه نبود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، ضمن گلایه از بی توجهی شهرداری یاسوج نسبت به ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: در این زمینه نزدیک به 20 مکاتبه با مسئولان شهرداری انجام شده اما پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

موسوی‌امجد تصریح کرد: 85 میلیون تومان هزینه نوشت افزار و 210 میلیون تومان سرمایه کار برای بازتوانی کودکان کار و خیابانی اختصاص داده ایم که این مهم نیز کاهش کودکان کار را به همراه نداشت و حتی سبب افزایش نیز شده است.

وی تاکید کرد: در نشست‌های گذشته کارگروه ساماندهی و رفع مشکلات کودکان کار و خیابانی استان، قطع مستمری کودکان کار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد مصوب شد که برخی جاهای خاص در زمینه عدم اجرای این مصوبه فشار می‌آورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز