مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک:

ماشین سازی در پروژه های کشور موثر و شناخته شده است

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۱۶:۵۳:۴۴
کد خبر: ۶۶۱۳۴۴
ماشین سازی در پروژه های کشور موثر و شناخته شده است
مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک گفت: در پروژه عسلویه کمتر از ٢٠ درصد پتانسیل کشور استفاده شد و این فرصت طلایی در اختیار شرکت های چینی قرار گرفت. امروز شرکت های کوچک چینی با استفاده از این ظرفیت ها به شرکت های بزرک بین المللی تبدیل شده اند، بر این اساس زمان توجه به شرکت ها و صنایع داخلی فرا رسیده است و باید برای رونق آنها تلاش و برنامه ریزی داشت.

 به گزارش برنا از اراک ، جعفر صفری در بازدید استاندار مرکزی از شرکت ماشین سازی اراک گفت: این شرکت در کلیه پروژه های صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه کشور نقش اساسی داشته است و حتی در ٢٤ فاز عسلویه نقش آفرینی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ماشین سازی در پروژه های کشور موثر و شناخته شده است، عنوان کرد: متاسفانه این شناخت در داخل استان مرکزی وجود ندارد و در واقع این واحد صنعتی در شهر و در بین مسئولان استان غریب واقع شده است.

صفری تصریح کرد: شرکت ماشین سازی اراک نقش پررنگی در مهارت آفرینی، مباحث علمی، مباحث عملیاتی، مدیریتی و مهندسی در استان مرکزی دارد به طوری که ٨٥ درصد صنایع استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم از ماشین سازی نشأت گرفته اند، اما این آثار و فعالیت ها در فرهنگ اجتماعی و مدیریتی استان نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اشتغالزایی این شرکت ٥ هزار و ٣٠٠ نفر است، تعداد پرسنل شرکت را در حال حاضر ٢ هزار و ٣٠٠ نفر عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی شرکت با یک سوم ظرفیت و در یک شیفت کاری فعال است، اما برای تحقق ظرفیت تولید سالانه ٢٥٠ میلیارد تومانی شرکت، باید ماهانه ٢١ میلیارد تومان فروش انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک با بیان اینکه سالانه ١٢٠ میلیارد تومان صرف هزینه های جاری شرکت می شود، اظهار کرد: در دهه ٨٠ ارزش اقتصادی تولید این شرکت ١١٠ هزار تن بوده است و می توان با بهبود شرایط به ٢٠٠ هزار تن رسید.

وی با تاکید بر اینکه شرکت باید به سمت فعالیت هایی که در کشور امکان انجام آن نیست حرکت کند، افزود: دو سوم پرسنل موجود در شرکت مازاد هستند، اما امکان تعدیل نیرو وجود ندارد و باید تمام تلاش خود را برای افزایش کار به انجام گرفت و از شرایط کنونی گذر کرد.

صفری گفت: این شرکت در دولت های نهم و دهم به صندوق ذخیره فرهنگیان واگذار شد و با توجه به نبود وجه اشتراک و سنخیت با این صندوق، در شرایط کنونی قرار گرفته ایم و امروز با تغییرات مدیریتی در این صندوق شرایط گذشته در حال جبران است.

وی هدف شرکت در استان مرکزی را توسعه دانست و با اشاره به اینکه اشتغال، امنیت و اقتصاد الفبای توسعه است، بیان کرد: در پروژه عسلویه کمتر از ٢٠ درصد پتانسیل کشور استفاده شد و این فرصت طلایی در اختیار شرکت های چینی قرار گرفت. امروز شرکت های کوچک چینی با استفاده از این ظرفیت ها به شرکت های بزرک بین المللی تبدیل شده اند، بر این اساس زمان توجه به شرکت ها و صنایع داخلی فرا رسیده است و باید برای رونق آنها تلاش و برنامه ریزی داشت.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک اظهار کرد: در حال حاضر ٥٠ میلیون تن محصولات پتروشیمی در کشور تولید می شود که دولت در پی افزایش این میزان به ١٥٠ میلیون تن است، ١٧ میلیون تن تولید فولاد انجام می شود که طبق تصمیمات دولت به ٥٠ میلیون تن خواهد رسید و علاوه بر آن یک میلیون تن آلومینیوم تولید می شود که به ١٠ میلیون تن خواهدرسید و در این راستا شرکت ماشین سازی می تواند بخش اعظمی از این کار را دنبال کند.

وی با تاکید بر فراهم بودن بستر صادرات شرکت به ویژه در کشورهایی همچون عراق، عمان و سوریه گفت: ٥ هزار میلیارد دلار تخریب در سوریه بر جای مانده است که ماشین سازی می تواند نقش بزرگی در جبران این خرابی ها داشته باشد و باید از این فرصت استفاده کرد.

صفری تاکید کرد: باید صنعتگران استان را گرد هم آورد و با محوریت یک کنسرسیوم مدیریتی در جهت افزایش پروژه و درآمد اقدام کرد. با در اختیار داشتن یک پروژه بزرگ می توان اشتغالزایی بزرگی را در استان ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه ١٠ ها میلیارد تومان به دنبال دارد که باید از ظرفیت استان در این راستا استفاده کرد.

صفری خواستار تحقق مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی در قبال شرکت ماشین سازی شد و گفت: براساس تصمیم این ستاد ٥٠ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت در نظر گرفته شده است که تاکنون اجرایی نشده است در صورتی که اگر نقدینگی شرکت افزایش یابد تولید نیز ٢ برابر خواهد شد. بودجه کنونی شرکت ٣٠٠ میلیارد تومان است که با افزایش نقدینگی به ٦٠٠ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی به بدهی های جاری به شرکت های آب و برق و گاز اشاره کرد و افزود: اگر نقدینگی افزایش یابد امکان پرداخت این بدهی ها میسر خواهد شد، علاوه بر آن شهرداری اراک امروز اقدام به ساخت پل های بتنی کرده که پروژه را زمانبر می کند در صورتی که با استفاده از پل های فلزی علاوه بر شکیل تر شدن سازه ها سرعت کار بیشتر خواهد بود و قدرت مانور شرکت نیز افزایش می یابد.

صفری خواستار اعمال معافیت های مالیاتی برای شرکت طبق تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی شد و افزود: شرکت در حال حاضر ٦٠ میلیارد تومان معوقه دارد و علاوه بر آن با توجه به آزاد نبودن سند شرکت بانک ها تمایلی به پرداخت تسهیلات ندارند و این امر چالش هایی را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون معوقات کارگری نداشته ایم اما باید در جهت توسعه کار و افزایش نقدینگی شرکت اقدام عاجل کرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز