استاندار:

فضای امن برای سرمایه گذاران را تضمین می کنیم/سرمایه گذاری مشارکتی در شهرها توسعه یابد

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۱۶:۴۰:۲۶
کد خبر: ۶۶۲۲۱۳
فضای امن برای سرمایه گذاران را تضمین می کنیم/سرمایه گذاری مشارکتی در شهرها توسعه یابد
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی لزوم گسترش طرح های سرمایه گذاری مشارکتی در شهرها را گوشزد کرد و گفت: فضای امن را برای هر سرمایه گذار بخش خصوصی و سرمایه اش تضمین می کنیم و اگر مطابق برنامه های پیشنهادی ما حرکت کنند، سوددهی سرمایه گذاری آن ها در استان نیز تضمین شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی در همایش تخصصی سرمایه گذاری در مدیریت شهری که به همت شهرداری بجنورد برگزار شد، تصریح کرد: توسعه پایدار با مشارکت همه مردم محقق می شود.

وی با بیان این که عصر مدیریت شهری با وصول عوارض به پایان رسیده است، گفت: نباید تصور کنیم با فروش تراکم و عوارض و مجوزهای خاص می توانیم مدیریت به روز در شهرها پیاده کنیم چون در این حالت به روزمرگی و حرکت بی برنامه و بدون هدف دچار می شویم.

وی ضرورت هدفگذاری در همه ارکان مدیریتی جامعه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اگرچه این اهداف باید بلند و در شأن مردم استان باشد اما ضروریست که برای رسیدن به آن ها گام های کوتاه ولی متوالی برداریم.

استاندار که هدفگذاری بر مبنای سند آمایش خراسان شمالی و اسناد توسعه ای استان و شهرستان را لازمه کار برشمرد، گفت: باید نگاه خودمان در سطوح ملی و بین المللی را وسعت ببخشیم و ملی بیندیشیم اما استانی عمل کنیم.

صالحی لزوم برنامه ریزی برای اجتناب از توسعه ناموزون شهرها و حاشیه نشینی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سرمایه گذاری مشارکتی در شهرها نیز به معنای بهره گیری از سرمایه اجتماعی و مالی و ارتباطات موثر است.

وی شناسایی دارایی های مخفی از سوی مدیریت های شهری استان، تمرین روش های بهینه پولسازی در شهرها برای تکیه نکردن صرف به عوارض پرداختی شهروندان، توانمندسازی نیروی انسانی و نیز، ضرورت ساماندهی معضل زباله و پسماند و ثروت آفرینی از طلای کثیف را به شهرداران استان گوشزد کرد.

استاندار هم چنین اهمیت گردشگری در اقتصاد شهری را مورد اشاره قرار داد و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای بهره گیری مناسب از ظرفیت آثار تاریخی و اماکن گردشگری در این حوزه را با اهمیت خواند.

صالحی با تأکید بر این که خراسان شمالی باید مقصد گردشگری شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت جشنواره های فرهنگی و موسیقی غنی استان به تحقق این هدف کمک می کند.

وی با بیان این که طرح جامع سرمایه گذاری استان تعریف و مصوب شده است، خواستار آن شد که طرح های جامع سرمایه گذاری و بسته های مشوق سرمایه گذاران برای همه شهرها و مناطق استان تعریف شود. وی هم چنین سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست و توسعه فضاهای سبز شهری با ایده هایی نظیر ایجاد بوستان ویژه بانوان در هر شهرستان و تونل سبز ورودی شهرهای استان تا سال 1400 را یادآوری و ابراز امیدواری کرد با فرهنگسازی و تغییر نگاه ها به مقوله سرمایه گذاری بخش خصوصی، توانمندسازی نیروی انسانی پرتلاش و هم افزایی دستگاه ها و اجتناب از شکل گیری حس رقابت نامطلوب بین آن ها، گام های بلندی در مسیر رونق اقتصاد شهری برداشته شود./

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز