دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

مطالبات هنرمندان قزوینی به حق و قابل رسیدگی است

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۱:۴۷:۰۶
کد خبر: ۶۶۲۴۶۶
مطالبات هنرمندان قزوینی به حق و قابل رسیدگی است
نصرت اله علیرضایی گفت: نامه هنرمندان قزوینی به استاندار و مطالبات آنها از وی، دردنامه ای بجا و برخاسته از بطن جامعه بود که جای رسیدگی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین ، "نصرت اله علیرضایی" دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین با اشاره به نامه جمعی از هنرمندان قزوینی به استاندار برای توجه به مطالبات این قشر و حل مشکلات جامعه هنری، افزود: نامه هنرمندان قزوینی به استاندار را می توان دردنامه ای تلقی کرد که از بطن جامعه برخاسته است و این مطالبات به حق و قابل رسیدگی است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین اظهار کرد: دغدغه اهالی هنر استان برای رسیدگی به مطالبات خود را  به حق دانست و مطالبات طرح شده در این نامه همگی از مواردی است که آن طور که باید و شاید در گذشته به آنها توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه مسایل هنرمندان یک شبه حل شدنی نیست، گفت: هنرمندان نباید منتظر حل کامل مشکلات خود در یک بازه زمانی مشخص باشند بلکه باید در قالب تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، ظرفیت های خود را بیشتر در عرصه اجتماعی و فرهنگی به ظهور برسانند تا با پیوند و همدلی دولت با هنرمندان شاهد اقدام های موثرتری برای تقویت هنر و رسیدگی به مسایل فعالان این حوزه باشیم.

دبیر شورای اطلاع رسانی قزوین در ادامه با اشاره به دغدغه های فرهنگی استاندار قزوین، گفت: استاندار با نگاه چندبعدی و همه جانبه نگر، در طول این مدت ثابت کرده که به تمام بخش ها به ویژه فرهنگ توجه جدی و خاص دارد و همیشه نیز خواستار استفاده از ظرفیت های فرهنگی برای معرفی قزوین بوده است.

علیرضایی گفت: امیدواریم با همین نگاه و رویکرد وی، نگاه طفیلی و دست چندم به فرهنگ برای همیشه از استان رخت بربندد.

وی ادامه داد: البته لازمه تحقق این موضوع آن است که تمام مدیران دست اندرکار فرهنگی با همکاری و هم افزایی یکدیگر برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسبی در جهت احقاق حقوق هنرمندان داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین گفت: حوزه فرهنگ و هنر در دوره های مختلف مهجور مانده است به خاطر آنکه دولت ها بیشتر تمرکز خود را به بخش عمرانی و اقتصادی بیشتر پرداخته اند.

وی اضافه کرد: حوزه فرهنگ و هنر برخلاف بخش های عمرانی و اقتصادی، دارای یک عمق خاص و ماندگاری بلندمدت است که کمتر از بخش های دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

علیرضایی ادامه داد: تا زمانی که توجه جدی به فرهنگ و هنر نشود هراندازه در بخش های عمرانی و اقتصادی سرمایه گذاری شود، نتایج مورد انتظار بدست نخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و هنر همچون آب گوارایی می تواند اضطراب ها و فشارهای زندگی امروز را به ویژه در محیط های شهری کاهش داده و آرام بخش انسان ها در این دنیای پرشتاب شود.

وی، احساس امنیت روانی، شادی و نشاط را از نیازهای اصلی انسان ها دانست و گفت: اساسا فرهنگ و هنر کارکرد آرام بخشی، هویت بخشی و تزریق امید به انسان ها را دارد و نباید از آن به عنوان یک موضوع دسته چندمی یاد کرد.

19دی ماه نامه ای از هنرمندان قزوینی در فضای مجازی منتشر شد که در آن بدون ذکر نامی از ارسال کنندگان از استاندار خواستار توجه و تامین مطالبات جامعه هنری و حل مشکلات فعالان این حوزه را خواستار شده بود.

 

نظر شما