استاندار سمنان :

تولید رقابتی و اشتغال پایدار راهبرد اساسی دولت در استان است

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۳:۴۹:۰۱
کد خبر: ۶۶۲۵۷۷
تولید رقابتی و اشتغال پایدار راهبرد اساسی دولت در استان است
استاندار سمنان گفت : تولید رقابتی و اشتغال پایدار راهبرد اساسی دولت دوازدهم برای افزایش رونق کسب و کار در این استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید شهاب الدین چاوشی گفت : به طور حتم توفیق کشورهای پیشرفته در بحث تولید، صنعت و اشتغال از مسیر و دریچه دانشگاه و علم و فناوری بوده است، بنابراین بایستی بپذیریم که راه ما از همین مسیر می گذرد.

وی با تاکید براین که در دنیای امروز مباحث مربوط به ارتباط صنعت و دانشگاه برای موفقیت در تولید، اشتغال و کارآفرینی و در کل اقتصاد پویا و پایدار بسیار جدی و تجربه شده است، اظهارداشت : اگر دیدگاه های اقتصادی در کشور تغییر نکند بدون شک ضرر خواهیم کرد.

وی مدیریت علمی بر امور جامعه را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد : بر همین اساس پیوند دانشگاه و صنعت در دولت دوازدهم در دستور کار قرار گرفت چرا که روش های سعی و خطا در سال های گذشته تجربه شد و باید به روش هایی بپردازیم که در دنیا تجربه شده است.

استاندار سمنان افزایش بهره وری را از جمله نتایج امیدبخش پیوند بخش صنعت و دانشگاه برشمرد و گفت : مراکز علمی و دانشگاهی با انجام امور پژوهشی و مطالعاتی خود می توانند در زمینه های مختلف از جمله تعریف راهبردی نقشه راه، نیازسنجی، آمایش سرزمینی، امکان سنجی، جانمایی و تجاری سازی طرح ها ، یاری رسان بخش صنعت کشور باشد.

چاوشی ادامه داد : بنابراین دیگر امروز برای دستیابی به موفقیت نمی توان روی شانس و سعی و خطا حساب کرد و ما فرصت چندانی نداریم و نباید فرصت سوزی کنیم، بر همین اساس است که در دولت دکتر روحانی رابطه بین صنعت و دانشگاه جدی گرفته شده، به این معناست که نگاه عملگرا و کاربردی به این امر شده است.

استاندار سمنان با تاکید براین که کشورمان در بخش نظری و دانشگاهی پا به پای کشورهای پیشرفته از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد : ما به جای این که برای رفع مسایل صنعت چشم به خارج از ایران و سایر دانشگاه ها و صنایع خارج داشته باشیم، ازاین پس با هزینه بسیار کمتر و با استفاده از توان متخصصان و دانشمندان داخلی مشکلات بخش صنعت را مرتفع خواهیم کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز