معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی:

بسیج در همه‌ توفیقات کشور نقش موثری داشته است

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۴:۲۳:۱۰
کد خبر: ۶۶۲۵۹۷
بسیج در همه‌ توفیقات کشور نقش موثری داشته است
حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری گفت: بسیج در همه‌ی توفیقات کشور از ابتدای انقلاب تاکنون نقش موثری داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین "ابراهیم کلانتری" معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که با حضور دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر قربانی مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی رستمی مدیرکل اداره فعالیت‌ های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عبدالمجید طالب تاش رییس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، استادان، کارکنان و دانشجویان بسیجی این دانشگاه برگزار شد بر نقش موثر بسیج در همه‌ی توفیقات کشور از ابتدای انقلاب تاکنون تاکید کرد.

در این نشست صمیمی که به بررسی مسایل و فعالیت‌ های حوزه‌ی بسیج اختصاص داشت، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شکل گیری بسیج را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز در آستانه  چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیاز به بسیج را بهتر احساس می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری افزود: بسیج به مرزهای ایران محدود نیست و در خارج از مرزهای ایران نیز شکل گرفته و این نشان می‌دهد که قرار است انقلابی بزرگ در جهان صورت گیرد و منجی‌ای خواهد آمد که دنیا را نجات خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که هم اسلامی است و هم مردمی، بنابراین مردم با شرکت در انتخابات، در تعیین سرنوشت خود نقش و دخالت مستقیم دارد.

دکتر کلانتری با تاکید بر وحدت و همدلی در کشور، گفت: این که آمریکا و قدرت‌ های جهان در مقابل انقلاب اسلامی شکست می‌ خورند به قدرت الهی که حاصل وحدت و همدلی است بر‌می‌ گردد و پایگاه اصلی ما ائمه‌ی معصومین (ع) هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر انجام کارهای بنیادین و اندیشه‌ ای، تصریح کرد: امروز سیر مطالعاتی برای استاد، کارمند و دانشجو امری واجب است تا در مقابل این هجمه‌ های عظیم از شبهاتی که به سمت ما می‌ آید، ایستادگی کنند.

وی یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی را معرفت اصیل به ائمه و اهل بیت معرفی کرد که دشمن آن را مورد هدف قرار داده است و افزود: برای اینکه از این مساله جلوگیری کنیم، باید به معارف ناب اسلامی مسلح شویم تا بتوانیم مقابله کنیم.

دکتر کلانتری در پایان سخنان خود ضمن تشکر از دکتر موسی‌ خانی گفت: ایشان یکی از مسوولان زحمت کش دانشگاه آزاد اسلامی هستند که دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از خشت اول تا به امروز با زحمات ایشان بنا شده است و جزو افتخارات مجموعه‌ی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از فعالیت‌ها و دستاوردهای بسیج، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون ما هرجا که توفیق و دستاوردی کسب کردیم، پای بسیج درمیان بود.

دکتر قربانی افزود: این به برکت شجره‌ی طیبه‌ بسیج که حضرت امام (ره) با نفس قدسی خود پروراند و در قلب‌ های مهربان مردم ایران کاشت به ثمر رسیده است.

وی اظهار داشت: هرجا که در داخل و خارج کشور بسیج بوده الحمداله به فضل الهی، به دلیل اخلاص، صداقت، ایمان، فداکاری، تلاش و اتکال به ذات اقدس الهی، پیروزی شده است.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی در پایان گفت: حالا که ما به دانشگاه آزاد اسلامی رسیدیم؛ اگر راه و رسم و مسلک بسیجی بر فکر و عملکرد ما سایه بگستراند، انشااله نصرت الهی که سنت الهی هم هست، پیروزی را از آن ما خواهد کرد و اگر خدایی ناکرده زاویه بگیریم، یقینا شکست حاصل کار ما خواهد شد.

مدیرکل اداره فعالیت‌ های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ایثارها و از خودگذشتگی های بسیجیان در سال های دفاع مقدس، گفت: اگر آن رشادت‌ ها نبود، ما امروز این امنیت و تولید علم را در دانشگاه‌ ها نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی رستمی در ادامه به توفیقات به دست آمده در مورد بحث عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و خواستار رفع کاستی‌ ها و نقاط ضعف از طریق همدلی و همکاری بازوهای فرهنگی دانشگاه شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز ضمن تقدیر از حضور مسوولان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و در راس آن‌ها دکتر کلانتری در این واحد دانشگاه، حضور همه جانبه‌ بسیج در عرصه‌ های مختلف دانشگاه را خواستار شد.

دکتر موسی‌خانی فعالیت‌ ها و دستاوردهای پرشمار بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را حاصل کار و تلاش شبانه‌روزی و دسته‌جمعی دانست و بر رفع کاستی‌ ها و نقاط ضعف‌ های احتمالی تاکید کرد.

دکتر بکشلو مسوول بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط بسیج استادان، در خصوص برنامه های فرهنگی توجه بیشتر به استادان مدعو و غیر هیات علمی را خواستار شد.

همچنین مهندس کشاورز قاسمی مسوول بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارش خلاصه ای از فعالیت های صورت گرفته توسط این تشکل، مطالبی در خصوص تسهیلات ارایه شده به خانواده ی شهدا، ایثارگران و جانبازان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد.

مجیدی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت‌ های دکتر موسی‌ خانی از مجموعه‌ بسیج، خواستار توجه بیشتر به مبانی بنیادی انقلاب اسلامی و اندیشه‌ های امام (ره) در دانشگاه‌ ها شد.

شایان ذکر است، در این نشست سایر دانشگاهیان بسیجی نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌ های خود پیرامون فعالیت‌ های مختلف بسیج در دانشگاه‌ ها و مسایل فرهنگی پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز