ساخته شدن ۶۰۴ ستون حرم علوی در استان مرکزی

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۲۲:۲۸:۳۸
کد خبر: ۶۶۲۶۳۷
ساخته شدن ۶۰۴ ستون حرم علوی در استان مرکزی
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: مردم این استان ساخت 400 ستون دیگر در اجرای طرح توسعه حرم علوی را متعهد شدند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ خلیل نجفی گفت : با توجه به سبقه خوب ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در ساخت ستون‌های صحن حضرت زهرا(س) در حرم مطهر امام علی(ع) که به همت مردم نیکوکار و ارادتمند به آستان مقدس اهل بیت (ع) صورت گرفت، ساخت 604 ستون که در تعهد استان بود به اتمام رسید.

وی ادامه داد: به جهت پیشگام بودن مردم استان مرکزی در انجام به موقع تعهد صورت گرفته و از طرفی به دلیل عقب ماندن سایر مجموعه‌هایی که تعهد ساخت مابقی ستون‌ها را داده بودند، از تعداد 604 ستون باقی مانده در حال احداث، تعداد 400 ستون دیگر به تعهد استان مرکزی افزوده شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث 400 ستون دیگر از یک ماه پیش در استان گفت: از این تعداد تاکنون 50 ستون ساخته شده و ادامه این روند با سرعت بالایی در حال اجراست.

نجفی اضافه کرد: ساخت ستون‌های صحن حضرت زهرا(س) در شهرستان محلات و با مشارکت مالی تمامی مردم استان مرکزی صورت می‌گیرد و در شهر نجف و حرم علوی نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: سنگ مورد نیاز برای ساخت ستون‌های قبلی توسط یک خیّر تامین شده بود. هزینه ساخت هر ستون بالغ بر 70 میلیون ریال است که با مشارکت مردم تامین می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در ادامه گفت: در ساخت 400 ستون جدید هریک از متبرعین( نیکویی کنندگان برای رضای خدا ) یا خیرین شخصا هزینه دستمزد ساخت هر یک از ستون‌هایی که قرار است در حرم مطهر امام علی (ع) و یا بخش‌های زیارتی نصب شود را پرداخت می‌کنند و بسیاری از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در این کار ارزشمند مشارکت کردند.

وی بیان کرد: برای هر ستون بالغ بر 100 میلیون تومان سنگ بکار برده می‌شود و این فرد خیر بالغ بر 6.5 میلیارد تومان برای ساخت 604 ستون را پرداخت کرد اما در احداث 400 ستون دیگر چه تامین سنگ و چه هزینه اجرایی تماما توسط مردم استان انجام می‌شود که لازم است یک دعوت عمومی برای مشارکت مردم در اجرای این تعهد صورت گیرد.

نجفی در ادامه به اجرای پروژه‌های مستقیم توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات و با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: ساخت ضریح مطهر ابراهیم مجاب در اراک، ساخت باب الراس حضرت عباس (ع) در ساوه، ساخت ستون‌های حرم مطهر امام علی (ع) در محلات و سقاخانه‌های کاظمین، سامرا، کربلا و نجف از جمله پروژه‌هایی است که بطور مستقیم توسط ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی و با مشارکت مردم صورت گرفته است.

وی به اعزام افزون بر هزار نفر متخصص و متبرع از استان مرکزی به عتبات عالیات در امر بازسازی حرمین شریفین اشاره کرد و گفت: ماهانه 60 نفر برای نصب ستون‌های صحن حضرت زهرا (س) که عمدتا سنگ کار هستند به نجف اعزام می‌شوند و برای ماه بعد 60 نفر دیگر جایگزین می‌شوند و هیچ وقفه‌ای در اجرای پروژه صورت نمی‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز