مرتضی سورانه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک در صحن رسمی:

لغو کنسرت به بهانه تجمعات اخیر غیر قابل قبول است

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۲۰:۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۶۲۶۷۰
لغو کنسرت به بهانه تجمعات اخیر غیر قابل قبول است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک گفت: نباید به دلیل برخی تجمعات برنامه‌های فرهنگی شهر همچون کنسرت‌ها لغو شود.

 به گزارش برنا از اراک ، مرتضی سورانه در صحن رسمی شورای شهر اراک که با حضور استاندار مرکزی و بررسی پروژه 55 متری اراک برگزار شد، به برخی از مشکلات فرهنگی موجود در شهر اراک اشاره کرد و گفت: شهر اراک شهر موانع است و در هر خیابان با تعداد بسیاری از موانع سرعت‌گیر مواجه هستیم که این خود مشکل‌آفرین شده است.

وی گفت: طی دو هفته اخیر دو کنسرت در اراک لغو شده است و صدور لغو کنسرت توسط مدیران بدون اعلام به مسئولان شهر کوتاهی مدیران را نشان می‌دهد، تجمعاتی در شهر رخ داد که حاصل ناآگاهی مردم بود و نباید به این دلیل مباحث و برنامه‌های فرهنگی شهر کنسل شود.

سورانه بیان کرد: باشگاه های ورزشی می توانند جوانان ما را به ورزش سرگرم و دلخوش سازند و زمینه پویایی آن ها را فراهم کند،رشد باشگاه باعث افتخارات معنوی برای  شهر می شود اما می بینیم که باشگاه شهرداری بیش از 1 سال است که تعطیل شده است و برخی مدیران مقاومت می کنند و به بهانه قانون فقط زنگ تعطیل می نوازند .

وی افزود:استخر شهرداری به مدت 3 سال است که تعطیل شده و این حق شهروندان می باشد که نادیده گرفته شده است.

این عضو شورای شهر اراک با اشاره به برخی اتهام‌ها به یکی از سمن‌های فعال در اراک تصریح کرد: برخی قبل از آنکه مطالعه و تحقیق کنند اتهام می زنند و یک سمن را به 2030 ربط می دهند وبعد درخواست تجمع و راهپیمایی و اعتراض می دهند در صورتی که سمن ها و خیریه های عام المنفعه به  رایگان در شهر سرمایه های اجتماعی ایجاد می کنند، و این سرمایه اجتماعی باعث کنترل ناهنجاری ها و ایجاد هنجارهای مثبت در سطح جامعه می کنند 

سورانه تاکید کرد: باید به دنبال ایجاد سرمایه اجتماعی بود و با کنترل ناهنجاری به دنبال ایجاد هنجارهای مثبت رفت. فردی که احساس تعلق به شهر داشته باشد شهر را آتش نمی‌زند و اموال عمومی را تخریب نمی‌کند، اما با دور کردن شهروندان و غریبه دانستن آنها جز عصیان مدنی و آشوب چیزی بر جای نمی‌ماند و باید در پی توسعه سرمایه اجتماعی در شهر بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز