مدیر کل راهداری اردبیل خبر داد

طرح احداث ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در دست اقدام است

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۳:۱۹:۰۸
کد خبر: ۶۶۲۷۲۹
طرح احداث ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در دست اقدام است
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: 17 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی جدید مراحل استعلام خود را طی می‌کنند

به گزارش برنا،علی رحمتی  در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 12 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان اردبیل از در حال ساخت بودن 6 مجتمع دیگر خبر داد و  اظهار کرد: امیدواریم با احداث 17 مجتمع بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای 9 میلیون مسافر و گردشگری که سالانه به استان اردبیل سفر می‌کنند باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از تجدید خط کشی یک هزار و 670 کیلومتر راه‌های شریانی و غیرشریانیاستان با رنگ سرد و گرم خبر داد و افزود: نبود اعتبارات کافی استانی از جمله دلایل اصلی کمبود خط‌کشی در محورهای روستایی و غیرشریانی است که انتظار داریم فرمانداران شهرستان‌ها نسبت به تخصیص صددرصدی  اعتبارات راهداری اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رحمتی با تاکید بر نصب 4 هزار و 500 عدد تابلو و علائم در همه شهرستان‌های استان تصریح کرد: حفظ جان مترددین جاده، ایمنی و حفظ حریم راه خط قرمز ما محسوب می‌شود و در این باب با کسی مماشات نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه محورهای اسالم،گردنه الماس و 12 تونل جاده سرچم به سیستم روشنایی مجهز شده‌اند، ادامه داد: با تایید کمیته مکان‌یابی و اختصاص اعتبارات لازم کل مسیر اردبیل سرچم از سیستم روشنایی برخوردار شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به افتتاح پارکینگ بزرگ وسایل نقلیه سنگین با ظرفیت 2 هزار دستگاه در شهرک حمل و نقل اردبیل افزود: از طریق کمیسیون ایمنی راهها در 8 نقطه از محور سرچم نیز پارکینگ برای خودروهای سنگین بصورت مقطعی ایجاد شده است.

رحمتی از درحال ساخت بودن 3 پاسگاه پلیس راه در محورهای اردبیل سرچم، آستارا و گرمی به بیله سوار خبر داد و نگهداری جسم راه و ابنیه فنی، رویه های شنی و آسفالت، مرمت و نگهداری علائم ایمنی، حفظ حریم و تاسیسات جانبی راه، خط کشی، عملیات راهداری زمستانی و روکش آسفالت را از جمله وظایف مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در هشت ماهه امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر با وسایل حمل و نقل عمومی در اردبیل جابه جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه این میزان با بیش از 50 هزار دستگاه اتوبوس و 132 هزار دستگاه سواری جابجا شده اند بیان کرد: در هشت ماهه نخست امسال دو میلیون و 900 هزار تن بار از محورهای مواصلاتی استان توسط ناوگان حمل و نقل استان جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 3.5 درصدی در این حوزه بودیم.

رحمتی از فعالیت 52 شرکت حمل و نقل مسافر در استان با 400 دستگاه اتوبوس و 200 دستگاه مینی‌بوس و 520 دستگاه سواری مسافران را در سطح استان خبر داد و گفت: در نه ماهه امسال 736 هزار و 639 مسافر از این پایانه بین‌المللی تردد کرده‌اند که نسبت مدت به مشابه سال قبل 15 درصد افزایش یافته است.

وی از جابجایی 2 میلیون و 900 هزار تن بار در سال‌جاری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و تشریح کرد: در 9 ماهه امسال بیش از 2 میلیون و 900 هزار تن بار توسط ناوگان حمل و نقل استان اردبیل جابجا شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3/5 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در هفت‌ماهه سال جاری روکش آسفالت در ۳۷ کیلومتر انجام شده در حالی که برای اجرای ۱۲۲ کیلومتر قرارداد داریم افزود: ابلاغ دیرهنگام اعتبارات موجب شده زمان را از دست بدهیم و این در حالی است که اگر اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یابد می‌توانیم تا ۱۸۰ کیلومتر آسفالت را اجرا کنیم.

رحمتی با اشاره به تحویل گرفتن عملیات نگهداری زمستانی 13 کیلومتر از مسیر انتهای خارج از حوزه استان اردبیل در محور سرچمگفت : اداره کل راهداری در طرح زمستانی امسال 120 اکیپ با 420 نفر نیروی انسانی و 260 دستگاه ماشین آلات در کلیه محورهای مواصلاتی استان اردبیل مستقر شدند و تا پایان فروردین 97 به مردم خدمت می کنند.

وی در خصوص تجهیز جاده های استان به سامانه های هوشمند نیز تصریح کرد: هم اکنون 28 سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای مواصلاتی نصب شده و 24 سامانه دیگر هم در محورهای اردبیل سرچم ، اردبیل سه راه صحرا و مشکین شهر پارس‌آباد از محل اعتبارات سازمان راهداری که قابلیت اعلام زمان و تاریخ عبور در سرعت‌های غیرمجاز بصورت پلاک خوان است مراحل نصب خود را سپری می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز