در جلسه شورای فرهنگ عمومی پلدختر مطرح شد:

مراسم روز پلدختر در روز ۱بهمن ماه برگزار می شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۲:۰۶:۴۲
کد خبر: ۶۶۲۹۲۱
مراسم روز پلدختر در روز ۱بهمن ماه برگزار می شود
"حجت الاسلام محمد سوری" امام جمعه پلدختراز برگزاری روز پلدختر در یکم بهمن ماه امسال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛امام جمعه پلدختردر جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه برگزار شده بود با بیان این خبر  اظهار کرد: به خاطر ارج نهادن به مقام شهدا و شهادت جمعی از مردم پلدختر و عملی که در روز یکم بهمن 65 انجام گرفته این روز به عنوان روز پلدختر نامگذاری شود.

حجت الاسلام  محمد سوری  افزود: باید یاد وخاطره شهدا را زنده نگه داریم و دیدگاه خود درباره فرهنگ ایثار وشهادت مستحکم کنیم چون بالای هر کاری فضیلتی وجود دارد ولی هیچ عملی مافوق شهادت وجود ندارد و کسی می‌تواند جان خودش را سپر قرار بدهد که اعتقاد درست داشته باشد.

وی  با بیان اینکه برجسته شدن شهدا به خاطر موقعیت جان فشانی و اعتقاد آنهاست، تصریح  کرد: شهدا برای ما سمبل هستند همچنان  که در میان شهدای مدافع حرم شهید حججی برجسته شد؛ بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری شهادت شهید حججی سبب تحول در کشور شد یعنی اینکه شهدا آنقدر اثر گذار هستند که می‌توانند تحول در جامعه ایجاد کنند.

وحجت الاسلام سوری  با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا اثرات تربیتی در جامعه دارد، خاطر نشان کرد: یاد و نام شهدا واحترام به خانواده‌های آنها به عنوان یک وظیفه همگانی در دستور کار قرار گیرد، فقط در حد جلسه خشک و خالی نباشد حقیقتا باید شهدا وخانواده هایشان را احترام کنیم ودر عمل به وظایفمان در قبال شهدا پایبند باشیم.

سوری با اشاره به اینکه شهدا نماد دین هستند وپرچم استقلال و مقاومت یک ملت را می‌رسانند بیان  کرد: در خاطرات ووصیت نامه شهدا احترام به پرچم کشور موج میزند ولی در قضیه اخیر دشمن از موج سواری استفاده کرد وبه نماد و پرچم کشور ما اهانت  کرد که خوشبختانه مردم با حضور در راهپیمایی‌های گسترده  جواب فتنه گران سلطنت طلبان، دشمنان را دادند و به برکت خون شهدا و هدایت گری‌‍های مقام معظم رهبری  فتنه گری فتنه گران جمع شد

وی یادآور شد: اگر امروز ایران به عنوان  قدرتمندترین کشور منطقه در عرصه‌های بین المللی حرف برای گفتن دارد به برکت خون شهداست.

نعمت اله دستیاری فرماندار پلدختر نیز در این جلسه گفت: نصب تمثال شهدا در خیابان اصلی شهر، چهار برابر کردن اعتبار یادمان شهدای گمنام پلدختر از جمله کارهای صورت گرفته در ترویج فرهنگ ایثاروشهادت است.وی بیان کرد: وظیفه همه ماست که یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم و در راستای فرهنگ سازی وصایای شهدا قدم برداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر نیز در این جلسه گفت: تلاش ما این است یکم بهمن هر سال در تقویم ملی به عنوان روز پلدختر نامگذاری شود.

غلامرضا محمودی با بیان اینکه ما هر چه داریم از شهداست،اظهارکرد: روز یک بهمن به عنوان روز پلدختر به مناسبت سالگرد شهادت مظلومانه 25نفر از مردم پلدختر در یکم بهمن 1365ناکگذاری شده و به همین مناسبت مراسمی با حضور مسئولین و مردم شهرستان پلدختر برگزار و از مقام شامخ آن شهیدان طی آئینی باشکوه تجلیل خواهد شد.

همچنین رئیس شورای اسلامی  لرستان  بیان کرد: شهدا نیراثی گرانبها هستند که شورای شهر و شهرداری پلدختر تمام تلاش خود را برای حفاظت از این میراث بکار خواهد بست.

غلامرضا نصیری  گفت: در نامگذاری کوچه و خیابان های پلدختر در قالب کمیته نامگذاری مصوب کرده ایم خیابان فعلی امدادگران به نام شهید شکارجی تغییر پیدا کند.

عضوشوتری شهر پلدختر خبرداد: در روز پلدختر از تابلوی این خیابان رونمایی خواهد شد.

 

نظر شما