استاندار کرمان:

ضریب مطالبه ‌گری مردم از مسیر قانون، عقل گرایی و خردگرایی باید افزایش یابد

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۲:۵۰:۲۵
کد خبر: ۶۶۲۹۷۵
ضریب مطالبه ‌گری مردم از مسیر قانون، عقل گرایی و خردگرایی باید افزایش یابد
استاندار کرمان خواستار راه اندازی شورای هماهنگی دانشگاههای استان به منظور تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و دستگاههای اجرایی استان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در نشست صمیمی با روسای دانشگاههای سراسر استان کرمان به میزبانی دانشگاه باهنر افزود: برگزاری نشست های مشترک با دانشگاهیان به صورت 2 ماه یکبار و برقراری ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و دولت، می تواند توسعه و پیشرفت استان کرمان را رقم بزند.

وی تاکید کرد: مطالبه گری باید از دانشگاهها آغاز شود و روسای دانشگاههای سراسر استان از پروژه های اقتصاد مقاومتی همچون قلعه گنج، شهداد، گلباف، سیریز و غیره بازدید و پس از راست آزمایی، اقدامات را اطلاع رسانی کنند.

رزم حسینی با اشاره به تهیه و تدوین پیوست فرهنگی برای اجرا در مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اکنون توپ مسائل فرهنگی در زمین علمای دین است و یکی از اهداف طرح مثلث توسعه اقتصادی ترویج فرهنگ کار و تلاش توسط ائمه جمعه و جماعات است.

استاندار کرمان شفاف نبودن و نداشتن صداقت دولتها با مردم را یکی از مسائل و مشکلات جامعه دانست و گفت: دولتمردان باید به این امر پاسخ دهند و این مهم قابل انکار نیست.

استاندار کرمان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید پلاسمای خون در کرمان با حضور رئیس قوه مقننه طی سال گذشته گفت: پنج کارخانه پلاسمای خون در جهان وجود دارد لذا دریافت مجوزات لازم جهت احداث این کارخانه در کرمان یک کار دشوار و سخت بود که اکنون عملیات اجرایی آن آغاز و کارهای زیربنایی در حال انجام است.

رزم حسینی پائین بودن ضریب مطالبه گری مردم را یکی از دلایل وجود تبعیض در جامعه عنوان کرد و افزود:

وی با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور یادآورشد: در کرمان نیز به تبع کشور اعتراضات مختصری برگزار شد اما این موضوع با تدبیر، گفتمان و بدون حرکت قهرآمیز خاتمه یافت و کرمان تنها استانی است که در سطح کشور پیشگام شده تا بحث پاسخگویی مدیران به معترضین را از هفته گذشته آغاز کند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: نواقصی در بخش‌ های مختلف بدلیل سوء تدبیر و مدیریت وجود دارد که در این راستا پیشنهادی به وزیر کشور ارائه شده تا استان کرمان، محلی را برای معترضین مشخص کند تا مسئولان دینی و اجرایی در میان آنها حضور یابند و به آنها پاسخ دهند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه جوانان از اقدامات افراط و تفریط‌ گرایانه مسئولان گریزان شده اند تصریح کرد: در استان کرمان در راستای افزایش سطح نشاط اجتماعی اقداماتی همچون برگزاری کنسرت های شرعی و قانونی صورت گرفته که در این راستا باید از آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان قدردانی کرد که زمینه این امر را فراهم کرد.

وی بر استفاده از ظرفیت هیات علمی، اساتید و روسای دانشگاه های سراسر استان در حوزه کاهش آسیب‌ های اجتماعی تاکید کرد و گفت: برای استفاده از طرح جهاددانشگاهی برای مقاوم سازی کرمان در برابر زلزله و زمان بحران آمادگی لازم وجود دارد.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به حمایت های دولت از طرح کارورزی افزود: دولت به منظور توسعه اشتغال با تاکید بر خوداشتغالی و اشتغال های خرد بیش از یک هزار و 360 میلیارد تومان در سال جاری با بهره چهار درصد و بازپرداخت چهار تا 6 ساله اختصاص داده است.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه اطلاعات باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا عمق بی اعتمادی بین مردم و مسئولان کاهش یابد یادآورشد: از معترضین هراس نداریم و این بدلیل فضای عقلانی حاکم در استان است.

وی ادامه داد: ما این افراد را فرزندان خودمان می دانیم و معتقد هستیم وحشت زمانی ایجاد می شود که اوج بی اعتمادی بین دولت و ملت شکاف ایجاد کند.

در این نشست که بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید، برخی از اعضای هیات علمی، اساتید و روسای دانشگاه های سراسر استان به بیان مسائل، مشکلات و نقطه نظرات خود در خصوص توسعه استان پرداختند و استاندار کرمان نیز خواستار پیگیری موارد مطروحه از سوی مدیران ستادی استانداری کرمان شد.

همچنین استاندار کرمان با طرح سئوالاتی همچون 'نقش دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور و چگونگی استفاده از ظرفیت علمی دانشگاهی برای توسعه استان'، 'بیان مسائل و مشکلات دانشجویان علاوه بر مسائل صنفی'، 'شناخت دانشجویان از مسائل و مشکلات جامعه'، ' آینده دانشگاه را در آینده چگونه می بینید'؟ ، از روسای دانشگاه های استان درخواست کرد بی پرده و بدون سانسور به این سئوالات پاسخ دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز