با برگزاری مجمع انتخاباتی؛

خسته بند رییس هیات پهلوانی استان قزوین شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۳:۲۵:۳۷
کد خبر: ۶۶۳۰۱۵
خسته بند رییس هیات پهلوانی  استان قزوین شد
در مجمع انتخاب رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین ابوالفضل خسته بند با کسب تمامی آرای اعضای مجمع، برای مدت 4سال به عنوان رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مجمع انتخاب رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین با حضور دکتر جوهری رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشورمان، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضا مجمع برگزار شد. در این مجمع، ابوالفضل خسته بند با کسب تمامی آرای اعضای مجمع، برای مدت 4سال به عنوان رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین انتخاب شد. در ابتدای این مجمع، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای، پرچمدار اخلاق حسنه در ورزش است گفت: برای توسعه این رشته تاریخی و ملی می بایست تمام تلاش خود را در برنامه ریزی بیشتر برای فعالیت های جاری این رشته ارزشی در سراسر کشور دو چندان کرد. علایی مقدم خاطر نشان کرد: خوشبختانه این رشته ملی و مذهبی با توجه به اینکه در آن غنای فرهنگی موج می زند از ظرفیت های بسیار بالایی همچون نظر مثبت مسوولان بلند پایه کشور، آیین نامه مصوب شورای فرهنگ عمومی کشوردرباره ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه ای برخوردار است که می توان با کمک این گزینه ها به اهداف اصلی و بلندمدت این رشته دست یافت. علایی مقدم ادامه داد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: ورزش پهلوانی صرفا یک ورزش نیست بلکه یک فرهنگ است، بر ما واجب است در راستای اعتلای والای این رشته ورزشی تاثیرگذار در فرهنگ و اخلاق، گام های موثری برداریم و در جهت گسترش آن در بین تمامی آهاد مردم و حتی ورزشکاران و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی کوشا باشیم. مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: قطعا نیاز امروز خانواده بزرگ و ارزشمند ورزش باستانی و زورخانه ای استان قزوین، وحدت، دوستی و انسجام است زیرا ورزش پهلوانی و زورخانه ای بیش از آنکه جسم و جان ورزشکار را تقویت کند در ترویج اخلاق جوانمردی و بزرگی روح موثر است. وی افزود: در این رشته ورزشکاران همیشه بعد از خدا از حضرت علی (ع) مدد می گیرند و این موضوع خود بیانگر آن است که همه ما اخلاق و منش بزرگ مردی همچون مولا علی (ع) را می شناسیم و می خواهیم با الگو از سیره و روش او در ورزش نیز به دنبال اخلاق محوری و پرورش روح باشیم.مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی درگذشتگان جامعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین، ابراز امیدواری کرد با همگرایی، یکدل بودن و هم افزایی و همچنین همکاری ارزشمند آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و دیگر ارگان های دولتی موفقیت بیش از پیش این رشته ورزشی کهن را در استان قزوین شاهد باشیم.

در ادامه، دکتر جوهری رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشورمان، ضمن تبریک به عباس علایی مقدم که بعنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین منصوب شد، افزود: تعالی جامعه و ترویج اخلاق و ارزش های معنوی از مهمترین هدف ها و رویکرد اصلی گسترش این رشته ورزشی در میان ورزشکاران مناطق مختلف کشور است. وی ادامه داد: ورزش های پهلوانی و زورخانه ای ورزش مذهبی-ملی و با روح تمام مردم و جوانان جامعه اسلامی عجین شده است و علاقه مندان بیشماری در میهن اسلامی دارد.

این مسوول با قدردانی از فعالیت هیات پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین گفت: ظرفیت های ارزشمند و موثری در این حوزه وجود دارد و با توجه به برنامه ریزی و پشتوانه کهن این رشته ورزشی در قزوین که از دیرباز از شهرهای تاثیرگذار در توسعه این رشته ورزشی کهن و از پهلوانان نامی ایران اسلامی برخوردار بوده است، روز به روز شاهد پیشرفت و افتخار آفرینی در زمینه های مختلف باشیم.

جوهری به اهمیت جلب مشارکت های مردمی و خیران در ورود به این ورزش برای ساخت مکان های مناسب مورد نیاز و همچنین انجام برنامه های مذهبی و فرهنگی در طول سال در زورخانه ها تاکید کرد.جوهری در ادامه ضمن ارائه عملکرد اخیر فدراسیون پهلوانی گفت: مهمترین دغدغه ما استفاده از تمامی پتانسیل و نیروهای موجود در سراسر کشور بود که بر این اساس طرح ایجاد تمرکز در استانها و تقسیم بندی هفتگانه را در کل کشور اجرایی کردیم. بدین ترتیب هر ۵استان در یک گروه و تهران نیز به دلیل جمعیت و تراکم بیشتر به عنوان یک گروه مجزا قرار گرفت.وی در ادامه به طراحی و تدوین آیین نامه جدید این فدراسیون اشاره کرد و گفت: ما با کمک ۲۵کارشناس از سراسر کشور دعوت کردیم تا با توجه به برخی اشکالات در آئین نامه قبلی این فدراسیون وارد شور و مشورت شوند که خوشبختانه اصلاحات اولیه صورت گرفت و ما این آئین نامه را به تمامی استانها ارسال کردیم. خوشبختانه این آیین نامه در جلسه نهایی به سرانجام رسید و توانستیم این آئین نامه را حتی در بازیهای کشورهای اسلامی در باکو نیز به فدراسیون بین المللی ارائه دهیم.رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای به عملکرد قابل تقدیر ملی پوشان این رشته در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در باکو نیز اشاره کرد و گفت: تیم ملی کشورمان پس از برگزاری چهار دوره اردوی آماده سازی در رشته های مختلف زورخانه ای و کشتی پهلوانی روانه این مسابقات شد که در نهایت توانستیم به عنوان پرافتخارترین تیم کاروان ورزشی ایران با ۶ مدال طلا و یک نقره به ایران بازگردیم.جوهری به بحث تجهیز امکانات سخت افزاری و همچنین ایجاد تغییرات کارشناسی در روند برگزاری مسابقات با هدف مهیج ساختن این رشته ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: استانداردسازی امکانات موجود یکی از اولویت های ماست که خوشبختانه این روند در حال اجراست. ضمن اینکه ما با ایجاد برخی تغییرات در نحوه برگزاری و همچنین وسایل این رشته (مثلا وزن میل‌های ورزش زورخانه ای) توانستیم این رشته را با جذابیت بیشتری همراه سازیم تا تماشاگران خسته نشوند.وی با تاکید فراوان بر رعایت اصل ورزش زورخانه ای در رشته کشتی پهلوانی گفت: ما در حال انجام اقداماتی هستیم که در واقع هر فردی که قصد راهیابی به کشتی پهلوانی و مدارج بالای این ورزش را دارد باید بطور حتم از فرایند ورزش های زورخانه ای و انجام رشته های مختلف این ورزش عبور کند. بدین ترتیب یک کشتی گیر پهلوانی باید به خوبی در ورزش های زورخانه ای و هنرهای فردی این رشته نیز تبحر داشته باشد.دکتر جوهری رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در خاتمه با اشاره به اقدامات علمی و تحقیقاتی این حوزه نیز گفت: ما توانستیم یکی از جامع ترین بانک های اطلاعاتی در ورزش پهلوانی و زورخانه ای را گردآوری کنیم تا بتوانیم به خوبی از پتانسیل های موجود در کشور بهره ببریم. بدین ترتیب تمامی فعالان این ورزش از جمله ورزشکاران، داوران، ناظران، مرشدان و پیشکسوتان در این بانک اطلاعاتی رتبه بندی شده اند. ضمن اینکه دانشگاه علمی کاربردی ما نیز همچنان در این حوزه مشغول فعالیت و تربیت نیروهای دانشگاهی و علمی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز