شهردار همدان:

تخریب خانه‌های قدیمی محله کبابیان کاملا قانونی بوده است

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۵:۰۴:۱۵
کد خبر: ۶۶۳۰۹۷
تخریب خانه‌های قدیمی محله کبابیان کاملا قانونی بوده است
شهردار همدان با تأکید بر اینکه تخریب خانه‌های قدیمی در محله کبابیان توسط شهرداری منطقه یک کاملا قانونی است، گفت: شهرداری به منظور رفع خطر اقدام به تخریب این منازل کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عباس صوفی گفت : با اشاره به اینکه سه خانه قدیمی تخریب‌شده ثبت تاریخی نبودند و امکان بازسازی هم نداشتند، یادآور شد: این بافت‌ها کاملا خطرناک بودند و هر آن امکان ریزش دیوارها و آسیب رسیدن به شهروندان وجود داشت.

وی تأکید کرد: مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز اظهار کرد که این منازل فاقد ارزش تاریخی بودند البته رینگ اول شهر همگی بافت تاریخی محسوب می‌شوند.

صوفی درباره سالم بودن خانه‌های بهرامی و شمسیان نیز گفت: طبق بازدیدی که پیش از تخریب این بناها داشتم، هر سه خانه تخریب 50 درصدی داشتند و هیچ‌گونه امکان بازسازی برای آنها وجود نداشت.

وی ادامه داد: 5 سال از تملک این خانه‌ها توسط شهرداری می‌گذرد اما در طول این سال‌ها میراث فرهنگی هیچ ادعایی مبنی بر تاریخی بودن این مکان‌ها نداشته و برای بازسازی اقدام نکرده است.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه قصد بازسازی این بافت‌ها را داشتیم اما امکان بازسازی آنها وجود نداشت، اظهار کرد: معتقدیم باید بافت تاریخی محله کبابیان حفظ شود اما حفظ جان مردم نیز اهمیت بسزایی برای ما دارد.

وی خاطرنشان کرد: قصد احداث پارکینگ در این محوطه وجود ندارد، از همه معماران و شهرسازان دعوت خواهیم کرد تا مشاوره‌های لازم را ارائه دهند تا بتوانیم در جهت احیای بافت قدیمی این محوطه نوسازی مجدد را انجام دهیم.

روز گذشته سه بنای تاریخی اخلاصی، شمسیان و بهرامی واقع در چمن کبابیان از قدیمی‌ترین محلات همدان توسط شهرداری تخریب و با خاک یکسان شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه