دیدار رئیس دانشگاه ایغدیر ترکیه با فرماندار ماکو

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۱:۲۹:۴۳
کد خبر: ۶۶۳۴۰۵
دیدار رئیس دانشگاه ایغدیر ترکیه با فرماندار ماکو
در راستای افزایش همکاری های دوکشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در بخش های مختلف ، رئیس دانشگاه ایغدیر ترکیه با حضور در محل دفتر فرماندار ماکو با وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، شاهین علیزاده در این دیدار با اشاره به همکاری های موفق دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در بخش های مختلف، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ...  گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به لحاظ اشتراکات قومی و مذهبی توانسته اند با همکاری و همراهی یکدیگر در بسیاری از زمینه ها موفق عمل نمایند .

وی با بیان اینکه همکاری های علمی و فرهنگی دو کشور  می تواند به نقطه قوتی در روابط دو کشور تبدیل شود افزود : دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی دو کشور  می توانند با توجه به ظرفیت های علمی و فرهنگی که از آن بهره می برند ، همکاری مطلوبی با یکدیگر داشته باشند.

رئیس دانشگاه ایغدیر ترکیه هم در این دیدار با اشاره به توان علمی دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران گفت : ما میتوانیم با امضاء تفاهم نامه های مشترک ضمن تبادل اساتید در رشته های مختلف تحصیلی ، سطح علمی و فرهنگی دانشجویان و دانشگاه را نیز افزایش دهیم.

وی با اعلام آمادگی دانشگاه ایغدیر برای ایجاد رشته زبان و ادبیات فارسی افزود: در صورت تمایل مسئولین دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران ما نیز می توانیم به ایجاد رشته زبان و ادبیات ترک در دانشگاه های کمک کنیم.

در ادامه این جلسه آب‌برین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو و دکتر صفرعلی زاده رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ماکو نیز ضمن اعلام آمادگی در خصوص انجام هرگونه همکاری علمی و فرهنگی با دانشگاه ایغدیر ترکیه بر برگزاری همایش ها و سمینار های مشترک علمی و آموزشی تاکید نمودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز