دیدار مدیران گردشگری و تجاری استان آغری با فرماندار ماکو

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۱:۳۰:۳۹
کد خبر: ۶۶۳۴۰۶
دیدار مدیران گردشگری و تجاری استان آغری با فرماندار ماکو
در راستای گسترش همکاری های استان های همجوار دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در زمینه گرشگری و توسعه صنعت توریسم مدیران گردشگری و تجاری استان آغری با فرماندار ماکو دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در راستای گسترش همکاری های استان های همجوار دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در زمینه سرمایه گذاری و گردشگری، هیاتی از مدیران گردشگری و تجاری استان آغری به ریاست محسن بولوت رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری آغری با فرماندار شهرستان ماکو دیدار و گفتگو کردند .

شاهین علیزاده فرماندار ماکو در این دیدار گفت: همکاری های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در زمینه سرمایه گذاری و گردشگری میتواند موجب رونق اقتصادی برای ساکنان دو سوی مرز شود .

وی در این دیدار ضمن استقبال از رویکرد مسئولین گردشگری و تجاری کشور ترکیه در گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف گفت: تاکنون این همکاری ها به نتایج بسیار مطلوبی منجر شده است و امید است این دیدارها نیز به توسعه گردشگری و سرمایه گذاری دو کشور کمک نماید .

وی با اشاره به ظرفیت های دو کشور در زمینه گردشگری و جذب سرمایه گذار افزود : روسای جمهور دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه همواره بر لزوم استفاده از این ظرفیت ها تاکید نموده اند و ما باید بعنوان مسئولین محلی در تحقق این امر مهم اهتمام جدی داشته باشیم . 

فرماندار ماکو با بیان تاثیر صنعت توریسم و گردشگری در کاهش آسیب های سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی دو کشور اظهار داشت: آژانس های مسافرتی ، انجام تبلیغات محیطی در خصوص معرفی جادبه های گردشگری و تاریخی  دو کشور ، ایجاد تسهیلات عبور و مرور برای گردشگران در گمرک  می تواند ضمن به حداقل رساندن مشکلات ، موجب رونق اقتصادی برای ساکنان دو سوی مرز شود.

محسن بولوت رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان آغری هم در این دیدار با اشاره به تجربیات موفق کشور ترکیه در همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف گفت : نکات مشترک مردم دو کشور موجب شده تا اتحاد و همدلی آنها مورد توجه سایر کشورها واقع شود .

وی با اشاره به برقرای پروازهای روزانه به مقصد استانبول و آنکارا از فرودگاه آغری گفت: با راه اندازی کامل فرودگاه ماکو و همچنین برقراری پرواز به مقصد شهرهای ترکیه می توان همکاری های دو کشور در زمینه تجارت و گردشگری را در حد علاء افزایش داد .

محسن بولوت ، جاذبه های گردشگری استان های همجوار ترکیه و ایران را منحصر به فرد عنوان کرد و افزود : این جاذبه ها می تواند بسیاری از گردشگران اروپایی و آسیایی را به خود جلب نماید و در اقتصاد هر دو کشور تاثیرگذار باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز