دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر:

افزایش ۴۰ درصدی کشف مواد مخدر در خراسان جنوبی

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۵:۵۹:۴۳
کد خبر: ۶۶۳۵۴۳
افزایش ۴۰ درصدی کشف مواد مخدر در خراسان جنوبی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: در 9 ماه سال جاری بیش از 35 تن و 641 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی زندی در جلسه بررسی تبصره 2 ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در طبس افزود: از این میزان فراوانی، تریاک بیشترین نوع را با 30 تن و 191 کیلوگرم داشته است که 43 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد هستیم.

وی بیان کرد: در این ارتباط چهار هزار و 156 نفر توسط دستگاه های مقابله ای استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که این تعداد رشد 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: در این راستا بیش از 732 دستگاه وسایط نقلیه اعم از خودرو، موتورسیکلت در 9 ماه نخست امسال توقیف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 45 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بنا بر اعلام دفتر سازمان ملل، سال گذشته 4 هزار و 800 تن و امسال بیش از 9 هزار تن تولید مواد مخدر در کشور افغانستان بوده است افزود: امروز مواد مخدر به عنوان پدیده شوم آثار مخربی را بر پیکره جامعه ما وارد کرده است.

زندی افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهوری به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیار مفید، کلیدی و کاربردی انجام شده از جمله این که اعتبارات لازم را همکاران ما در مجموعه ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده اند.

وی تاکید کرد: در راستای تبصره 2 ماده 16 افرادی که به صورت داوطلبانه متقاضی ترک اعتیاد باشند با هماهنگی مقام قضایی و حمایت بهزیستی به کمپ ها و مراکز درمانی ترک اعتیاد در استان معرفی می شوند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 80 مرکز درمانی ترک اعتیاد در خراسان جنوبی افزود: با حمایت و همراهی مجموعه نهادهای مرتبط با مبارزه با مواد مخدر، سایر افرادی که ممر درآمد مناسب ندارند با نگاه و اولویت به کودکان و زنان معتاد آن ها را به صورت رایگان درمان می‌کنیم.

زندی اظهار کرد: در بهترین شرایط برای درمان معتادین فقط 20 درصد توفیق داریم و مفتخریم که بیش از 86 درصد از درمان ترک اعتیاد استان را سازمان های مردم نهاد انجام می‌دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اخیرا ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعتباری را در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده است و تولیت و سرپرستی ماده 16 را به این سازمان واگذار کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز