شهردار اراک:

تولید کار در شهر را دنبال می کنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۹:۴۷:۴۶
کد خبر: ۶۶۳۸۰۲
تولید کار در شهر را دنبال می کنیم
شهردار اراک با پیشنهاد تشکیل تعاونی بانوان شهر اراک گفت: باید از ظرفیت جامعه بانوان در شهر استفاده صحیح صورت گیرد.

به گزارش برنا از اراک؛ داوود تاجران در نشست با بانوان مشاور دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد با اشاره به اینکه اراک شهری کارگری، صنعتی و دانشگاهی است، عنوان کرد: بعد دانشگاهی شهر اراک نباید فراموش شود و باید از این ظرفیت بهره‌برداری مطلوب صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه شهرداری ذاتا امکانات بیشتری به نسبت سایر دستگاه‌های اجرایی در اختیار دارد و باید از این امکانات استفاده صحیح صورت گیرد، گفت: مدیران شهری نباید دچار تنگ‌نظری باشند و باید با هم‌افزایی با مجموعه مدیریتی استان مسیر رو به جلو را در پیش گیرند. 

تاجران تصریح کرد: استان مرکزی از ظرفیت مدیریتی بالایی برخوردار است و می‌توان با همدلی معنای واقعی کلانشهر را در اراک تحقق بخشید و در آینده‌ای نه چندان دور با انسجام موجود در سیستم مدیریتی، اراک شهری نمونه خواهد بود. 

وی به مطالبات جامعه زنان در اراک اشاره کرد و افزود: پارک بانوان به عنوان یکی از مطالبات جدی بانوان شهر اراک با سرعت قابل قبولی در حال تکمیل است و علاوه بر آن 2 سالن ورزشی در دست احداث شهر به ورزش بانوان اختصاص خواهد یافت. 

شهردار اراک با بیان اینکه فرهنگسرای سیدالشهدا(ع) اراک ویژه بانوان خواهد بود، اظهار کرد: در کنار ظرفیت‌ها و اماکن فرهنگی اجتماعی موجود شهر نباید از پتانسیل‌ها غافل شد مساجد و حسینیه‌ها می‌توانند نقاط موثری در تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی باشند. 

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت شهر سالم پیش رفت، گفت: در سال 1372 بحث شهر سالم در بین هزار و 100 شهر دنیا مطرح شد و یک سهم نیز به ایران اختصاص یافت و در نهایت در سال 1375 شهر ری به عنوان یکی از هفت شهر سالم دنیا قلمداد شد و باید با استفاده از این تجربه در اراک نیز این ظرفیت اجرایی شود و برای فرهنگ‌سازی در این راستا باید برنامه‌های درازمدت تدوین شود. 

تاجران بر تولید کار و شغل در شهر تاکید کرد و افزود: می‌توان با توانمندسازی جامعه بویژه جامعه زنان با استفاده از ظرفیت خیرین و ایجاد بازار فروش در جهت تولید شغل گام برداشت و در این راستا باید همسو با نیاز موجود در شهر پیش رفت. 

وی ایجاد خانه مادر و کودک در شهر، تدوین طرح‌هایی با رویکرد اجرای توامان، بهسازی ورودی شهر اراک و نصب المان‌های مناسب با هویت شهر، حرکت به سمت شهر تندرستی، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و انجام طرح‌های پژوهشی را بخشی از الزامات و مطالبات به‌حق شهروندان دانست که باید در برنامه کاری شهرداری قرار گیرد. 

شهردار اراک تصریح کرد: سیستم‌های آپارتمانی کنونی منجر به از بین رفتن حفاظت‌های محلی شده است و باید این امر مجدد احیا شود تا شهروندان خود پایشگر محلات خود باشند و این امر مستلزم تغییر فرهنگ و احیای فرهنگی غنی ایرانی است. 

وی با پیشنهاد تشکیل تعاونی بانوان بیان کرد: با تشکیل این تعاونی شهرداری اراک امور قانونی را مهیا خواهد کرد و می‌توان از این تعاونی در امور اجتماعی، عمرانی و هنری بهره‌مند شد و حتی جایگزینی برای پیمانکاران خارج از استان باشند. 

تاجران با تاکید بر خروج جلسات از مباحث نظری و ورود به طرح‌ها و دستور کارهای عملیاتی اظهار کرد: بحث بازیافت، مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا دغدغه شهرداری اراک است و برای ورود به عرصه عمل می‌تواند کار را از حوزه تفکیک از مبدا که بخش اعظمی از آن بر دوش بانوان است آغاز کرد. 

شهردار اراک عنوان کرد: 30 درصد از زباله‌ها خشک است و اگر این میزان از 400 تن زباله روزانه اراک تفکیک شود و قبل از کثیف شدن به چرخه باز گردد اتفاق بزرگی رقم خواهد خورد. 

در این نشست بانوان مشاور دستگاه‌های اجرایی مباحثی همچون ایجاد نشاط به واسطه زیباسازی در شهر، فعالیت پارک بانوان، توسعه شهری و فرهنگی، توسعه بازارچه برای عرضه تولیدات بانوان، توسعه سراهای محله، توجه به مسائل موجود در مناطق حاشیه‌ای، توسعه خانه فرهنگ، مناسب سازی فضای شهری و عمومی ویژه بانوان، احداث پارک کودک، توجه به شاخص‌های سلامت، فرهنگ‌سازی در جهت مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا در جامعه بانوان، ایجاد کارگروهی جهت کمک به رفع چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی را به عنوان بخشی از مطالبات و خواسته‌های بانوان شهر اراک مطرح کردند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز