معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی:

توسعه خوشه های صنعتی؛ نقطه عطفی در حوزه صنایع کوچک

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۰:۳۰:۱۳
کد خبر: ۶۶۳۸۵۰
توسعه خوشه های صنعتی؛ نقطه عطفی در حوزه صنایع کوچک
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: توسعه خوشه های صنعتی؛ نقطه عطفی در حوزه صنایع کوچک است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، "مجید علیخواه" در سومین نشست شورای راهبری خوشه های صنعتی استان، گفت: حمایت از توسعه خوشه های صنعتی به‌عنوان نقطه عطفی در حوزه صنایع کوچک بوده و هست لذا با فعالیت های صورت پذیرفته در آنها باید به گونه ای عمل شود که به خودی خود سبب جلب حمایت های بیشتر نهادهای خصوصی باشد.

وی افزود: خوشبختانه با حمایت های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خوشه های صادرات گرا مانند زعفران و کفش از رشد فزاینده ای در حوزه های رقابت، توسعه بازار و بین الملل در بازارهای خارجی برخوردار شدند و در بستر خوشه های صنعتی 30 میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف مانند آلمان، اسپانیا، امارات، هنگ کنگ، کویت، ایتالیا، چین، قرقیزستان و قزاقستان صادر شد.

علیخواه ادامه داد: همچنین این شورا به عنوان نهاد اصلی سیاست گذاری و هدایت فرآیند توسعه خوشه های صنعتی بر روند توسعه و عملکرد آنها نظارت مطلوبی داشته است.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این نشست بحث و بررسی در خصوص پارادایم شیف و اهمیت شناسایی و توجه به آن در حوزه خوشه های کسب و کار، طرح مشکلات خوشه ها و حمایت شرکت از ارائه خدمات کلینیکی،عدم شناخت کافی از ساختارهای موجود در گروههای کسب و کار و عدم توجه به آن در تهیه طرحهای حمایتی و ارائه گزارش اقدامات به عمل آمده در جهت توسعه خوشه های صنعتی استان، بررسی و اعلام حمایت های مورد نیاز جهت حل مسائل توسط نهادهای پشتیبان و ارائه سیاست ها در خصوی حمایت از فعالان خوشه های صنعتی بود.  

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همین روند که در خوشه‌های صنعتی است باید در خوشه‌های روستایی نیز فراهم و زمینه توسعه آن‌ها ایجاد شود تا با توسعه آن‌ها افزایش صادرات نیز به خوشه های دیگرانتقال یابد.

وی درپایان گفت: شبکه های فراگیر خوشه های استان برنامه های عمل سال 97 خود را اعلام ونهادهای خصوصی و دولتی حمایتهای مالی و معنوی خود را بیان و بررسی نیازهای خوشه ها مانند مشاوره کلینیکی به ویژه در خصوص بیمه و مالیات تصمیم گیری و مصوب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز