معاون استاندار خراسان رضوی:

راه اندازی تالار مبادلات عرضه تولیدات زندانیان و بهبود یافتگان اعتیاد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۰:۵۵:۵۴
کد خبر: ۶۶۳۸۷۹
راه اندازی تالار مبادلات عرضه تولیدات زندانیان و بهبود یافتگان اعتیاد
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جلسه کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این جلسه گفت: برای عرضه تولیدات و صنایع دستی زندانیان و بهبود یافتگان اعتیاد در سطح استان تالار مبادلات و فضای نمایشگاهی ویژه راه اندازی می‌شود.

وی با بیان این که این تالار مبادلات هم به رونق کار زندانیان کمک کرده و هم درآمدزایی آنان را افزایش می‌دهد؛ افزود: بر اساس مصوبه این کمیته مسئولیت این تالار و فضای نمایشگاهی بر عهده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خواهد بود.

معاون استاندار با اشاره به تغییر رویکرد مجازات از ابتدای قرن 20 در دنیا از مجازات زاجره به جابره گفت: در کشور ما هم نگاه تقلیل گرایانه به مسائل حذف و مجازات‌های جایگزین مطرح شد.

وی عنوان کرد: در این راستا زندان‌ها به مجازات از نوع جابره به جای مجازات زاجره روی آوردند و سازمان اقدامات تأمینی به سازمان اقدامات تأمینی و تربیتی تبدیل شد، مرکز مراقبت‌ها پس از خروج شکل گرفت و با این نگاه مسائل اجتماعی، اجتماعی دیده شدند.

حسینی اظهار کرد: اگر در زندان با روش کاردرمانی 800 نفر را هم پوشش دهیم جای خرسندی است زیرا 80 درصد درآمد آن‌ها به خود زندانی و خانواده برمی‌گردد که از آسیب‌های بسیاری جلوگیری کرده و بسیار ارزشمند است.

وی بابیان اینکه بر اساس آمارها 70 تا 75 درصد زندانیان ما به‌نوعی با اعتیاد به مواد مخدر درگیر و مواجه بوده‌اند استفاده از این شیوه به درمان و حرفه‌آموزی و اشتغال آنان و عدم بازگشت دوباره کمک می‌کند.

معاون استاندار با اشاره به گزارش نماینده زندان‌های استان مبنی بر وجود 2500 هکتار زمین و تولید 56 هزار تن محصول در سرخس و در اختیار داشتن مجموعه‌های از واحدهای مرغداری، صنایع تولیدی گفت: این تغییر فلسفه زندان و مجازات از زاجره به جابره و اجرای آن در اصلاح و بازگشت سریع‌تر مجرمین به زندگی عادی و اجتماع مهم است.

حسینی افزود: در این راستا از راه‌اندازی اتاق مبادلات و نمایشگاه عرضه تولیدات زندانیان و بهبودیافتگان حمایت و استقبال کرده و آمادگی داریم هم از محل اعتبارات مربوط به بخش طرح تقسیم‌کار ملی پیرامون کنترل و کاهش آسیب‌ها کمک کرده و هم این طرح به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارسال شود ورقمی اعتباری هم از این محل تأمین شود و در صورت امکان از اعتبارات استانداری به تحقق آن کمک گردد.

وی تصریح کرد: این امر یکی از اقدامات بسیار خوب در حوزه کاردرمانی زندانیان و در توسعه آن مؤثر است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز