مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد خبرداد؛

آغاز شمارش معکوس راه اندازی فاز دوم " طرح بازیابی گازهای ارسالی به مشعل

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۰:۵۶:۳۴
کد خبر: ۶۶۳۸۸۰
آغاز شمارش معکوس راه اندازی فاز دوم  طرح بازیابی گازهای ارسالی به مشعل
مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از آغاز شمارش معکوس راه اندازی فاز دوم " طرح بازیابی گازهای ارسالی به مشعل " در این مجتمع گازی خبرداد.

مهدی خباز در گفتگو با خبرنگار برنا در سرخس با اعلام این خبر افزود: طرح جامع بازیابی گازهای ارسالی به مشعل، یکی از اهداف کلان و استراتژیک شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاددر طی سالیان اخیر بوده است که هم اکنون با اتمام عملیات ساخت و نصب تجهیزات واحد جدید شیرین سازی گازهای ترش ارسالی به مشعل(FGR)، شمارش معکوس راه اندازی فاز دوم طرح آغاز گردیده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون فاز نخست طرح جامع بازیابی گازهای ارسالی به مشعل، اجرایی شده است بیان داشت: صرفه جویی در مصرف گاز سوخت به میزان 35 میلیون متر مکعب، کاهش انتشار کربن به میزان 65 هزار تن و سود آوری 35 میلیارد ریالی در سال (بر مبنای گاز بهای داخلی) در سال از مهمترین ثمرات این طرح در پالایشگاه گاز شهید هاشمی می باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با احداث یک واحد جدید شیرین سازی با هزینه سرمایه گذاری حدود 40  میلیارد ریال در ضلع جنوب واحد یک تصفیه گاز به انجام رسیده است و کلیه مراحل طراحی، سفارش گذاری و ساخت تجهیزات از طریق سازندگان داخلی دنبال گردیده است.

خباز ادامه داد: راه اندازی این پروژه، ضمن صرفه جویی سالیانه 20 میلیون متر مکعب در مصرف گاز سوخت پالایشگاه، سود آوری حدود 20 میلیارد ریالی (بر مبنای گاز بهای داخلی) و 90 میلیارد ریالی (بر مبنای قیمت جهانی گاز) در بر خواهد داشت.

مدیر مهندسی و توسعه پالایشگاه هاشمی نژاد همچنین به جنبه های زیست محیطی اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: بیش از  20میلیون متر مکعب از حجم گازهای ارسالی به فلر کاسته شده و از انتشار 37 هزار تن گاز دی اکسید کربن نیز جلوگیری به عمل خواهدآمد.

گفتنی است: همزمان با روز هوای پاک فاز دوم این طرح راه اندازی و به بهره برداری خواهد رسید و  گام بلندی در راستای حرکت به سمت فلرینگ  صفر برداشته خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز