معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

سند امنیت غذایی استان تا پایان سالجاری تدوین می شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۱:۲۶:۰۸
کد خبر: ۶۶۳۸۹۸
سند امنیت غذایی استان تا پایان سالجاری تدوین می شود
حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: تسریع در تدوین سند امنیت غذایی استان اولویت مهم برنامه های سال جاری است.

 به گزارش برنا از اراک ، حقیقی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی اظهار کرد: وظیفه اصلی در برنامه جامعه سند سلامت  غذایی رصد سیمای سلامت استان است که با بررسی این موضوع وظیفه مدیران مشخص و برای اجرای به آنان ابلاغ می شود .

حقیقی  بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران  به عنوان یک کشور موفق و پیشروی  جهان در کنترل بیماریهای واگیر شناخته شده است .

رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ، گفت : در حال حاضر پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار یک ضرورت است و باید برای این موضوع  را ه های مناسبی پیش بینی و اجرا گردد و سهم دستگا ه ها در پیشگیری از بیماری های غیر واگیردار در کنار علوم پزشکی مشخص شود .

 وی تصریح کرد: در سند امنیت غذایی با هم افزایی در چهارچوب یک نقشه راه باید شاخص های سلامت و امنیت غذایی در استان ارتقا یابد .

 حقیقی با اشاره به  اهمیت تدوین سند سلامت غذایی ، گفت: تدوین، تصویب و اجرای سند سلامت غذایی  از اولویت های کارگروه سلامت وامنیت غذایی استان  می باشد که با تدوین این سند برنامه دستگاه ها جهت اجرا و همکاری مشخص خواهد شد.
 
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه باید آگاهی عمومی مردم از حوزه استاندارد بیشتر شود، تاکید کرد: فرهنگ سازی و آگاهی مردم  در راستای استفاده از چسب استاندارد بر روی مواد غذایی و کالاها باید مورد توجه اداره ذی ربط قرار گیرد .

 وی افزود: وضعیت حال حاضر تغذیه مردم و کالاهای مصرفی آنان در مسیر اجرای این سند مورد توجه قرار می گیرد و برمبنای آن توزیع عادلانه شاخص های تصمیم گیری صورت می پذیرد.

 حقیقی  با اشاره به این نکته که تدوین و اجرای سند امنیت غذایی در راستای طرح تحول سلامت است، عنوان کرد: وضعیت غذایی استان مرکزی در چارچوب برنامه جامع تعریف و به تائید وزارت بهداشت در مرحله اجرا می رسد.
 
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی مطرح کرد: برای تدوین سند سلامت غذایی ستاد اجرایی با 6 کمیته تخصصی برای بررسی و نقش و ماموریت دستگاه ها  تشکیل می شود.
  
 وی در پایان گفت: بعد از تدوین در اجرای سند سلامت غذایی استان با هم افزایی امکانات استانی و کشوری باید شاهد توسعه  شاخص ها ی سلامت از جمله  کاهش سوء تغذیه پروتینی در کودکان و زنان باردار ،کاهش شیوع اضافه وزن ،کاهش کم بود ریز مغذی ها در کودکان و بانوان شیرده و باردار ،بهبود کیفیت غذا در رستوران ها ،توسعه شاخص های تغذیه بیمارستان ها  باشیم .

 

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز