کارشناس مسوول محصولات ارگانیک جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

کشت گیاهان دارویی در ۴۸هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۲:۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۶۳۹۳۸
کشت گیاهان دارویی در ۴۸هکتار از  اراضی کشاورزی استان قزوین
نوروزی از کشت گیاهان دارویی در 48هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "علیرضا نوروزیان" کارشناس مسوول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر  48هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه، استان قزوین یکی از استان‌ های مستعد برای کشت گیاهان دارویی است و سابقه خوبی در این زمینه دارد افزود: مناطق  الموت، آوج، بویین زهرا، آبیک و کوهین در این استان بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسوول اظهار داشت: گل گاوزبان، گل محمدی ، گلپر و  بابونه از جمله گیاهانی است که در اراضی کشاورزی این مناطق کشت می شود.

نوروزیان با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی به دلایلی اقتصادی (عدم تعادل با قیمت های سالانه ) در نوسان است تصریح کرد: تجارت گیاهان دارویی از فعالیتهای پردرآمد است که با اجرای قوانین، حمایت و پشتیبانی از تولید، بازاریابی مناسب و ترغیب بیشتر کشاورزان برای کشت اینگونه محصولات می تواند به عنوان راهی برای کنترل بیماری وهمچنین اشتغال در کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود بستر  و پتانسیل مناسب استان قزوین، کشت گیاهان دارویی هنوز رشد و توسعه خوبی در استان ندارد که با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت بیشتر بهره برداران، این مهم میسر خواهد شد.

کارشناس مسوول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت مصرف گیاهان دارویی در بهبودی بیماری های انسان خاطر نشان کرد: باید با شناخت درست و صحیح گیاهان دارویی را استفاده و از مصرف خودسرانه آن پرهیز کرد تا از بروز عوارض جدی برای سلامتی جلوگیری شود.

نوروزیان بر لزوم اهمیت استفاده از امکانات و منابع استان و همچنین بهره مندی از ظرفیت سرمایه گذاران در امر کشت گیاهان دارویی تاکید کرد.

وی یاد آور شد: در راستای شناسایی صحیح گیاهان دارویی، اولین پویش ملی گیاهان دارویی کشور در مورخ 25لغایت 27بهمن ماه سالجاری در استان تهران، برج میلاد برگزار می شود که علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت: www.ncmap.ir ثبت نام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز