نماینده شاهرود و میامی:

شاهرود با وجود سهم ۵۰ درصدی‌ از صادرات پایانه صادراتی ندارد!

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۴:۴۴:۱۷
کد خبر: ۶۶۴۰۶۵
شاهرود با وجود سهم ۵۰ درصدی‌ از صادرات پایانه صادراتی ندارد!
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهرود با وجود سهم 50درصدی‌اش در صادرات استان فاقد پایانه صادراتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکتر حسینی شاهرودی، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان سمنان  که با حضور استاندار در شاهرود در حال برگزاری است با بیان اینکه شاهرود از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است اظهار کرد: تاکنون کمتر از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از صادرات استان مربوط به این شهرستان است افزود: با وجود این پتانسیل هنوز پایانه صادراتی در شهرستان ایجاد نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از شورای برنامه‌ریزی به عنوان یک شورای مهم نام برد و تصریح کرد: با وجود اهمیت و نقش مهم این شورا، متاسفانه کمتر به اجرا و عملیاتی شدن مصوبات و قوانین مرتبط با آن توجه شده است.

حسینی شاهرودی بر لزوم توجه به ظرفیت‌ها متناسب با آمایش سرزمینی تاکید کرد و گفت: آمایش سرزمین نقشه راهی است که باید در برنامه‌ریزی مدنظر قرار گیرد تا در زمان مشخص به اهداف مشخص پیش‌بینی شده برسیم .

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی با بیان اینکه سهم استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها و...در شورای برنامه‌ریزی است که تعیین می‌شود ادامه داد: رصد این نقش در افق برنامه 5 ساله و میزان رشد و توسعه در شورای برنامه‌ریزی است که تعیین می‌شود و همین مباحث است که در نهایت به توزیع اعتبار و هزینه‌کردها و همچنین رصد رشد و توسعه منطقه‌ای می‌انجامد.

وی با بیان اینکه ما آمایش سرزمینی نداشته و براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برنامه‌ریزی نکرده‌ایم اضافه کرد: متاسفانه همت و اراده چندانی نیز برای حرکت در این راستا نداشته‌ایم.

عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه مبنای حرکت را باید براساس استعداد و پتانسیل‌ها قرار دهیم افزود: مبنای حرکت در کشور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و لذا باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری این بخش فراهم کنیم.

شاهرودی بر لزوم توجه به توسعه متوازن در همه استان تاکید و تصریح کرد: نگاه مدیریت کلان استان باید نگاه متوازنی باشد و ظرفیت‌ همه بخش‌ها را ببیند.

وی شاهرود را منطقه‌ای با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی مناسب خواند و گفت: در شهرستان شاهرود، پتانسیل‌هایی در حوزه ریلی و راه‌آهن و فرودگاه وجود دارد که باید در برنامه‌ریزی‌ها برای ورود سرمایه‌گذاران مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز