رییس اداره بازرسی کار قزوین:

هفت واحد کارگاهی ساختمانی در استان قزوین تعطیل شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۳:۵۶:۳۸
کد خبر: ۶۶۴۰۶۸
هفت واحد کارگاهی ساختمانی در استان قزوین تعطیل شد
رییس اداره بازرسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت واحد کارگاهی به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی در استان تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "محمد علیخانی" رییس اداره بازرسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار داشت: در ۹ماهه امسال به استناد ماده۱۰۵ قانون کار، هفت واحد ساختمانی متخلف به دلیل رعایت نکردن مقررات ایمنی کارگاه های ساختمانی به درخواست اداره بازرسی کار و به دستور مقام قضایی تعطیل و ادامه فعالیت آنها منوط به رفع نواقص ایمنی شد.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: بر اساس مصوبات وزارتخانه ای و در راستای نظارت بر ایمنی کارگاه های ساختمانی در قالب بازرسی های هدفمند و عمومی هفت واحد کارگاهی ساختمانی به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی تعطیل شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که کارگاه های ساختمانی از لحاظ ماهیتی از جمله فعالیت های با ریسک بالا هستند و این امر سبب افزایش آمار حوادث به ویژه حوادث منجر به فوت، نسبت به سایر فعالیت ها می باشد، بنابراین اداره بازرسی کار بر نظارت و بازرسی از کارگاه های ساختمانی تاکید بیشتری داشته و با دقت نظر زیادی این امر را پیگیری می کند.

ریس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اثر بخش بودن اقدامات صورت گرفته، نظارت و پیگیری های این اداره با قاطعیت و جدیت بیشتری برای اجرای مقررات ایمنی در کارگاه های ساختمانی ادامه خواهد داشت.

علیخانی یادآور شد: تمام تلاش ما دراجرای این قوانین در محیط های کار، برای حفظ سلامت کارگران و رعایت نکات ایمنی از سوی کارفرمایان است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز