روز ۲۷ دی به نام شهدای جهاددانشگاهی نام گرفت

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۳:۵۹:۰۰
کد خبر: ۶۶۴۰۷۳
روز ۲۷ دی به نام شهدای جهاددانشگاهی نام گرفت
روز 27 دی‌ماه و در گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی 22 جهادگر جهاددانشگاهی که سال 65 در بمباران دانشکده‌ی فنی تبریز به شهادت رسیدند، به نام "روز شهدای جهاددانشگاهی" نام گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، در بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز، 22 تن از جهادگران جهاددانشگاهی در کارگاهی که توسط سازمان آذربایجان شرقی با هدف پیوند دانشگاه و صنعت دفاعی کشور در دوران فشار تحریمهای اقتصادی و تسلیحاتی راه اندازی شده بود، به شهادت رسیدند .

ساعت 10:30 شب 27 دی ماه سال 65، جنگنده متجاوز رژیم بعث عراق با گرا گرفتن از منافقان کوردل و وطن فروش با چهار بمب دانشکده فنی دانشگاه تبریز و مناطق اطراف آن را هدف قرارداد که یکی از این بمبها برخلاف سه بمب دیگر که در محوطه باز فرود آمد، به ساختمان کارگاه ساخت قطعات موردنیاز جبهه‌ها اصابت کرد.

کارگاهی که توسط سازمان جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی با هدف پیوند دانشگاه و صنعت دفاعی کشور در دوران فشار تحریمهای اقتصادی و تسلیحاتی راه اندازی شده بود .

در این حمله ناجوانمردانه تعداد 22 تن از جهادگران جهاددانشگاهی که میانگین سنی آنها 22 سال بود به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و به 54 همرزم جهادگر خود که تا آن تاریخ از سایر واحدهای سازمانی این نهاد در سراسر ایران اسلامی پرگشوده بودند ملحق شدند.

در سالهای پس از این حادثه نیز جهاددانشگاهی شهدای دیگری را تقدیم انقلاب و دفاع مقدس نمود اما تاریخ شهادت این گلهای پرپرشده بوستان علم و ایمان و عمل به عنوان نماد پیشگامی و جهاد مقدس در راه خودباوری و خودکفائی دفاعی دانش بنیان "روز شهدای جهاددانشگاهی" نام گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز