آیت الله مکارم شیرازی:

معصومین خط قرمز ما هستند

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۴:۰۲:۰۷
کد خبر: ۶۶۴۰۷۸
معصومین خط قرمز ما هستند
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نامه ها و تماس های زیادی شد که چرا حریم معصومین شکسته شده و سکوت کرده اید؟، گفت: سکوت نکرده ایم؛ صرف نظر از اینکه محتوای کلام آن مسئول محترم دقیقا چه بوده است عرض من اینست که معصومین خط قرمز ما هستند و معصوم بودن آنها از خطا و گناه از مسلمات مذهب ماست.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج در مسجد اعظم قم ، گفت: مسئولین حرف هاشان را یادداشت کنند و سخنرانی را از روی یادداشت بخوانند تا گرفتار خیلی از مسائل نشوند، من 60 یا 70 سال است سخنرانی می کنم اما جاهایی است که لازم است انسان ابتدا بنویسد و از روی نوشته سخنرانی کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: این هفته گفت و گوهای زیادی در خصوص اینکه چرا یکی از مسئولین دامنه نقد را به معصومین هم کشیده است، شد، که البته بخشی از آن تکذیب شد؛ نامه ها و تماس های زیادی که چرا حریم معصومین شکسته شده و سکوت کرده اید؟ سکوت نکرده ایم؛ صرف نظر از اینکه محتوای کلام آن مسئول محترم دقیقا چه بوده است عرض من اینست که معصومین خط قرمز ما هستند و معصوم بودن آنها از خطا و گناه از مسلمات مذهب ماست.

وی افزود: چرا وقتی می خواهید نقد را به همه عمومیت دهید به سراغ زمان معصومین می روید؛ کار به خط قرمز نداشته باشید که تفسیرهای مختلف نشود؛ در این زمان که نیاز فراوان به وحدت داریم چرا سخنانی که جامعه را ملتهب می کند، گفته شود. بگویید هیچ یک از مسئولین معصوم نیستند و جای نقد دارند، چه کار به معصومین دارید.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه در شرایط فعلی تضعیف قوای سه گانه به صلاح جامعه نیست، گفت: ولی گاهی خودشان برای خودشان مشکل درست می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: اینگونه صحبت ها سبب شده است برخی این باور را پیدا کنند، می خواهند ذهن مردم را از مشکلات اصلی دور کرده و به حاشیه برند؛ نباید کاری کرد که این باور برای مردم پیدا شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: شما کار خود را در 3چیز خلاصه کنید؛ اول جلوگیری از گرانی، دوم تولید کار برای جوانان، خصوصا جوانان تحصیل کرده و سوم اصلاح فضای مجازی و در دسترس قرار دادن فضای مجازی سالم که کار مردم را راه بیاندازد و مفاسد و خطرات فضای بیگانه را نداشته باشد.

وی اظهار داشت: این فضای مجازی فعلی که رفع مانع از آن شد، به یقین تمام اختیاراتش در دست صهیونیست هاست و کاربر در آن نوکر بی اختیار است؛ آیا در شان یک ملت پرافتخار است که نوکر بی اختیار صهیونیست ها باشد؛ آنرا باز کردید اما اگر بار دیگر این فضا سبب اغتشاش شود مردم شما را نخواهند بخشید.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: شرایط کشور به گونه ای است که همه باید متحد باشیم و قوای سه گانه حفظ شود، به شرط آنکه خودشان هم خود را حفظ کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه برخی گفته اند چرا در عصر ما مثل آیت الله مطهری و علامه طباطبایی نیستند، گفت: به حمدالله هستند لکن حجاب معاصرت به شما اجازه نمی دهد آنها را ببینید، همین که چهره در نقاب خاک کشیدند می گویید چه گوهرهای گران بهایی را از دست دادیم. 

این مفسر قرآن همچنین با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: پیامبر اسلام می فرمایند از تصویف و بلندی آرزوها بپرهیزید که این دو باعث هلاکت امت ها هستند.

وی گفت: تصویف به معنای عقب انداختن کارها و نیز فرار کردن از زیر بار مسئولیت می باشد؛ تاخیر انداختن در کار مردم و امروز و فردا کردن موجب نارضایتی مردم می شود . یکی از عوامل هلاکت امت ها است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: عامل دوم آرزوهای دور و دراز است، اینکه از هر راهی حلال و حرام و از هرکجا دزدی و رشوه و ... آمد؛ مگر چقدر می خواهیم زندگی کنیم؛ طول امل سبب فراموشی آخرت می شود و این عامل هلاکت امت هاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز