معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اختصاص ۲۰هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در کشور

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۴:۰۳:۵۵
کد خبر: ۶۶۴۰۸۲
اختصاص ۲۰هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در کشور
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۲۰هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عیسی منصوری"  معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: ۲۰هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در تسهیلات اشتغال فراگیر بین دو تا ۸درصد یارانه پرداخت می شود تا این کمک های مالی مقرون به صرفه باشد.

منصوری با بیان اینکه، در بخش اشتغال روستایی یارانه بین ۴ تا ۱۰درصد است که تاکنون ۲۵درصد اعتبارات ابلاغ شده است، ادامه داد: بیش از ۴۹هزار نفر به سامانه اشتغال مراجعه کردند اما کمتر از ۱۰درصد انها طرح ارائه کردند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید دانست که فقط وام نمی تواند شغل ایجاد کند بلکه باید نهادسازی شود و برای فروش و بازاریابی محصول برنامه داشته باشیم.

منصوری گفت: سیاست های صنعتی با یک نگاه خنثی و منفعلانه است و برخی اعتقاد دارند که دولت نباید در کارها دخالت کند و همه امور را به بخش خصوصی واگذار کند و فقط سیاست گذاری و نظارت داشته باشد.

وی بیان کرد: دولت باید تشخیص دهد مثلا در قزوین که قطب صنعت است باید طرح هایی با اولویت صنعت مورد توجه باشد و برای نمونه ۱۶رسته در اشتغال فراگیر قزوین زیاد است.

منصوری افزود: باید گروههای هدف از منابع درست استفاده کنند و در این راستا داشتن یک نظام گردش اطلاعات و نظارت کنترل آنلاین ضروری است.

وی عنوان کرد: مداخله توسعه ای برای ایجاد اشتغال از نگاه ما مهمتر از خود وام است و لازم است با نهاد سازی و بومی سازی طرح ها به ایجاد اشتغال کمک کنیم.

منصوری اظهار کرد: در سالهای گذشته بیش از ۵ هزار تن صادرات فرش داشتیم و امروز با مشکلات تحریم این میزان به ۳۰۰تن رسیده و باید بدانیم فقط دادن تسهیلات به دار قالی نمی تواند شغل ایجاد کند بلکه بازاریابی و فروش در اولویت باید باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در اشتغال باید بازار داخلی در اولویت باشد و در شرایطی که ظرفیت مالی صنعت پوشاک ۱۴میلیارد تومان است از این ظرفیت نتوانسته ایم برخوردار شویم.

منصوری تصریح کرد: اشتغال روستایی و شهری نباید تفکیک شود و به طرح هایی اولویت دهیم که ابتدا بازار داخلی، سپس منطقه ای و جهانی داشته باشد.

وی افزود: ما فقط یاد گرفته ایم وام بدهیم و متقاضی را بدهکار کنیم در حالی که باید نهادسازی و بازاریابی محصول در اولویت باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه مهارتی مشکل داریم و مهارت جامعه با نیازها منطبق نیست و برنامه آموزشی در محیط واقعی کار جدی گرفته نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز