مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خبر داد:

اعطای تسهیلات بهین یاب به پروژه های گردشگری و صنایع دستی استان قزوین

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۴:۱۰:۲۸
کد خبر: ۶۶۴۰۹۳
اعطای تسهیلات بهین یاب به پروژه های گردشگری و صنایع دستی استان قزوین
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از اعطای تسهیلات بهین یاب به پروژه های گردشگری و صنایع دستی استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "محمدعلی حضرتی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ضمن اعلام این خبر با اشاره به نقش مهم تاسیسات گردشگری در چرخه اقتصادی، تولید، اشتغال و صادرات گفت: با توجه به راهبردهای دولت تدبیر و امید برای توسعه و رونق صنعت گردشگری و تاکید بر حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌ گذاران این حوزه، رفع موانع و مشکلات پروژه ‌های گردشگری و طرح‌ های صنایع دستی و فراهم آوردن زمینه ‌ای برای تأمین مالی و اعطای تسهیلات به فعالان این حوزه ‌ها می‌تواند تاثیر به سزایی در رونق چرخه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار در کشور داشته باشد.

وی ابراز کرد: به منظور تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای گردشگری و صنایع دستی، امکان ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات  در طرح رونق تولید سال۹۶ در سامانه بهین یاب فراهم شد.

حضرتی اظهار داشت: پیرو ابلاغ «وزارت صنعت، معدن و تجارت» به استان‌ ها، متقاضیان حوزه گردشگری دارای «موافقت اصولی و مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری» و متقاضیان حوزه صنایع دستی دارای «پروانه تولید کارگاهی، پروانه تولید انفرادی و یا مشاغل خانگی» از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که طرح‌های آنها در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد باشد، می ‌توانند از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب نسبت به دریافت تسهیلات اقدام نمایند تا با تامین سرمایه مورد نیاز این افراد بخشی از مشکلات مالی سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و بخش‌های خدمات‌رسان مرتفع گردد.

وی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند برای برخورداری از تسهیلات طرح رونق تولید سال۹۶ با مراجعه به صفحه اصلی سایت بهین‌یاب به آدرس www.behinyab.ir و انتخاب لینک مستقل «تامین مالی بنگاه‌های کوچک، متوسط و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد گردشگری و صنایع دستی» نسبت به دریافت کد کاربری و رمز عبور و ثبت اطلاعات پروژه و سرمایه ‌گذار، طی سه مرحله اقدام نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطر نشان کرد: از مزیت ‌های بهره‌مندی از تسهیلات طرح رونق تولید می ‌توان به مستثنی بودن متقاضیان از بدهی غیرجاری به سیستم بانکی و یا چک برگشتی اشاره کرد که بر این اساس مبلغ بدهی غیرجاری متقاضی نباید بیش از تسهیلات– تعهدات درخواستی باشد و سقف چک‌ های برگشتی بنگاه‌ ها نیز نباید از ۲۵درصد تسهیلات– تعهدات درخواستی بیشتر باشد. همچنین تسهیلات اعطایی به متقاضیان سرمایه ثابت، دارای دوره تنفس با سقف یکساله و مجموع بازپرداخت ۵ساله و نرخ سود مورد عمل در تسهیلات طرح رونق تولید، نرخ مصوب شورای پول و اعتبار ۱۸درصد خواهد بود که به «سرمایه در گردش» و «سرمایه ثابت» تعلق می‌ گیرد.

سامانه بهین‌ یاب به‌ منظور تامین منابع مالی، سرمایه ‌گذاری بنگاه ‌ها، فرصت ‌های سرمایه ‌گذاری و طرح‌ های دارای اولویت، دریافت شناسه کسب ‌و ‌کار بخش محصولات و خرید مواد اولیه، انرژی، منابع انسانی، تجارت خارجی و فناوری راه ‌اندازی شده که امکان ثبت ‌نام و دریافت تسهیلات از بانک ‌های عامل را فراهم می‌ کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز