مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی:

ایجاد نیروگاه خورشیدی راهکاری برای کمک به اقتصاد خانوارها

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۱۰:۰۲:۳۸
کد خبر: ۶۶۴۳۴۰
ایجاد نیروگاه خورشیدی راهکاری برای کمک به اقتصاد خانوارها
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: خانواده‌ها می‌توانند با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی به اقتصاد خانوار خودشان و حفظ محیط زیست کمک کنند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، اکبر حسن‌بکلو ضمن بازدید از اولین نیروگاه خورشیدی ارومیه، گفت:  سلول‌های خورشیدی قابلیت نصب در پشت‌بام منازل با کمترین میزان اشغال فضا را دارند و برای راه‌اندازی یک واحد نیروگاهی کوچک مقیاس با توان تولید 5 کیلووات برق مساحتی در حدود 55 مترمربع نیاز است.

وی در ادامه افزود:  خانواده‌ها می‌توانند با راه‌اندازی این نیروگاه‌ها برق تولیدی خود را به ازای هر کیلووات 8000 ریال یعنی حدود 13 برابر بیشتر از قیمت فروش برق به مشترکین به شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بفروشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اشاره کرد: برای اطمینان خاطر مشترکینی که اقدام به تولید برق خورشیدی می‌کنند، قرارداد خرید برق به مدت 20 سال عقد خواهد شد.

حسن‌بکلو تصریح کرد: تولید برق کمکی برای اقتصاد خانوارها است و یک سرمایه‌گذاری سودآور می‌باشد بطوریکه بنابر محاسبه کارشناسان امر و لحاظ کردن قدری خطای محاسباتی با سرمایه‌گذاری تقریبی 25 میلیون تومانی درآمدی معادل ماهانه 6 میلیون ریال حاصل می‌شود و دوره بازگشت سرمایه کمتر از چهار سال است.

وی اضافه کرد: از نگاه دیگر ایجاد و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به عنوان یک انرژی پاک، کمک به حفظ محیط زیست کرده و از سوزاندن سوخت‌های فسیلی برای تولید برق جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی عنوان کرد:  از مزایای بسیار توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کمک به اقتصاد ملی است چراکه دولت‌ها می‌توانند به جای سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه‌های تولید برق بر پایه سوخت‌های فسیلی، به نوسازی و بهبود نیروگاه‌های برق یا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها اقدام کند.

حسن‌بکلو بیان کرد: افزایش نیروگاه‌های خورشیدی به شرکت‌های توزیع نیروی برق کمک می‌کند تا در تامین برق در ساعات پیک مصرف مشکلی نداشته باشند و به شبکه توزیع برق کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: نیروگاه خانگی که مورد بازدید قرار گرفت اولین نیرگاه 5 کیلوواتی در ارومیه می‌باشد که آماده اتصال به شبکه سراسری برق است اما در شهرستان‌های دیگر اذربایجان غربی نیروگاه‌های دیگر و در مقیاس‌های بزرگتر نیز در دست ساخت هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، اعلام کرد: مالک این نیروگاه خانگی برق خورشیدی در این بازدید اعلام آمادگی کرد تا برای راه‌اندازی 3 نیروگاه دیگر نیز سرمایه گذاری کند؛ ضمن استقبال از این سرمایه‌گذاری به تمام علاقه‌مندان اعلام می‌کنم در صورت تمایل به راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و بادی با شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی و نواحی برق شهرستان‌ها مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز