مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در ساری برگزار شد؛

محسن هاشمی: آیت الله هاشمی رفسنجانی حذف فقر در ایران را با منش اعتدال گرایی دنبال می کرد/ شرمنده مردم هستیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۱۱:۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۶۴۴۰۸
محسن هاشمی: آیت الله هاشمی رفسنجانی حذف فقر در ایران را با منش اعتدال گرایی دنبال می کرد/ شرمنده مردم هستیم
محسن هاشمی در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در ساری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی حذف فقر در ایران را با منش اعتدال گرایی دنبال می کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ مراسم سالگرد ارتحال و یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب، امام و رهبری امروز از سوی دفتر حوزه علمیه آیت الله صالحی مازندرانی، با حضور استاندار مازندران و فرزند این مرحوم، محسن هاشمی، در محل حسینیه امامزاده یحیی ساری برگزار شد.

محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در این مراسم گفت: یک سال از فقدان آیت الله هاشمی می گذرد و ما شرمنده مردم هستیم که در طول این مدت با همدردی که داشتند باعث شده دردهای خانواده کاسته شود.

وی از تمام فضلا، علما،اساتید و مردم در برگزاری یاد و خاطره هاشمی رفسنجانی قدردانی کرد و افزود: حضور مردم از لحظه فوت این بزرگوار تا اکنون که یک سال از فوت ایشان می گذرد، نشان دهنده ارائه خدمات شایسته این مرحوم به ملت ایران است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امیدوارم راه آیت الله هاشمی رفسنجانی تداوم پیدا کند، چراکه ایشان با پشتکاری که داشت، با همه اقشار جامعه رابطه برقرار می کرد.

فرزند ارشد یار دیرین امام و رهبری بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره تلاش می کردند جناح ها را به هم نزدیک کنند و تاکید داشتند باید نقاط مشترک بین جناح ها را پیدا کنیم.

هاشمی در بخش دیگری به شخصیت اجتماعی و فرهنگی آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول عمرش اشاره کرد و افزود: راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی با پنج میلیون فارغ التحصیل یکی از نمونه های بارز خدمت ایشان در اقتصاد مقاومتی است و این دانشگاه از بودجه دولتی استفاده نمی کند.

وی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مولف چندین کتاب است و علاوه بر اینکه تاریخ ایران را به درستی تفسیر کرد، خودش هم تاریخ ساز شده است.

محسن هاشمی ادامه داد: کتاب سرنوشت فلسطین و امیر کبیر و قهرمان مبارزه با استکبار مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی جهانی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مرحوم پدر بدنبال ایجاد رفاه برای آحاد مردم بود و اعتقاد داشت ایران با ملتی بزرگ و متمدن باید پیشرفته باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از 35 جلد تقویم خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، 16جلد تقویم آن منتشر شده، اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی حذف فقر در ایران را با منش اعتدال گرایی دنبال می کرد و همه خاطرات آن نیز در همین راستاست.

photo_2018-01-18_11-01-17

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز