مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیرگاه برگزار شد؛

محسن هاشمی: آیت الله هاشمی اعتقاد داشت نباید بگذاریم اختلافات سیاسی باعث کدورت و دشمنی بشود/ آیت الله هاشمی رفسنجانی منادی وحدت بود

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۲۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۴۵۶۹
محسن هاشمی: آیت الله هاشمی اعتقاد داشت نباید بگذاریم اختلافات سیاسی باعث کدورت و دشمنی بشود/ آیت الله هاشمی رفسنجانی منادی وحدت بود
محسن هاشمی در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیرگاه گفت: آیت الله هاشمی اعتقاد داشت نباید بگذاریم اختلافات سیاسی باعث کدورت و دشمنی بشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از شیرگاه؛ محسن هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در شهر شیرگاه برگزار شد، اظهار داشت: یادم می آید همواره آیت الله هاشمی رفسنجانی وقتی از سفر به مازندران برمی گشتند مخصوصاً آخرین سفرشان در سال ۹۲، از استقبال مردم خوب مازندران و شهر شیرگاه تعریف ویژه کردند.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی همواره از مردم شیرگاه بسیار راضی بودند و از صداقت اجتماعی، رفتار و از نو تفکر مردم این دیار تعریف می کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات شان که به زودی به چاپ خواهد رسید از مردم شهر شیرگاه به نیکی یاد کرده، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهد و مبارز واقعی بودند که همواره تلاش می کردند در راستای تحقق خواسته ها و نیازهای مردمی گام بردارند.

محسن هاشمی ادامه داد: خیلی ها مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را نماد عقلانیت نظام معرفی می کنند زیرا ضرورت ها و نیازهای جامعه را با مصالح نظام و مبانی نظام پیوند می زدند و برای بن بست ها همیشه راه برون رفت پیدا می کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی تهدیدهای کشور را به فرصت تبدیل می کرد، افزود: خیلی ها آیت الله هاشمی رفسنجانی را اسطوره صبر و بردباری می نامیدند زیرا گذشت و انعطاف پذیری شان مثال زدنی بود و همیشه سعی می کرد به مردم اعتماد کند و برای همین هم بود که مورد اعتماد مردم قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بعضی از افراد در پیام هایشان، آیت الله هاشمی رفسنجانی را فردی آینده نگر و دوراندیش معرفی کردند لذا لازم است اشاره ای کنم به فعالیت های قرآنی و دور اندیشی ایشان که وقتی برای اولین بار در دهه 40 به زندان رفتند از همان اول در زندان با قرآن خودشان را تسکین می دادند و در ذهن شان تفسیر راهنما یا کلید قرآنی را ایجاد کردند.

محسن هاشمی افزود: زمان آخرین زندان شان 3 سال طول کشید و ما هفته ای یک بار مرتب به دیدن ایشان می رفتیم و ایشان یک دفترچه 200 برگی را از زیر چادر به مادر می دادند و ما آن دفترچه را بیرون می آوردیم و امروز نتیجه آن دوراندیشی انتشار 53 جلد تفسیر راهنما قرآن شده که در زمان حیات شان رونمائی شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دوراندیشی های آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد اسلامی بود که ایشان در اوج جنگ، خطبه دانشگاه آزاد را در سال 61 خواند و امروز می بینیم این دانشگاه در 400 نقطه کشور به صورت عدالت محور و بدون تکیه به بوجه نفت و بودجه دولتی، واحدهایی را ایجاد کرده که 11 میلیون متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی، ورزشی و خوابگاه با همه امکانات دارد.

محسن هاشمی احداث مترو را یکی دیگر از دوراندیشی های آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و اظهار داشت: ایشان در سال 61 در اوج جنگ به همشهریان تهرانی گفتند شما مترو نیاز دارید اما تمام دولتی ها و حتی آنهایی که خارج کشور تحصیل کرده بودند می گفتند ما مترو نمی خواهیم ولی ایشان در نماز جمعه گفتند نه تنها تهران بلکه تمام کلان شهرهای ایران باید خطوط ریلی انبوه‌بر داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه افراد زیادی آیت الله هاشمی رفسنجانی را شخصیتی شجاع توصیف کرده اند، تصریح کرد: ایشان در فرماندهی و حضور در خط مقدم جبهه هیچ وقت پرهیز نمی کرد، دلیرانه در جبهه حضور داشت و امیدوارانه در نمازهای جمعه صحبت می کردند به طوری که مردم هر وقت به خطبه های نماز جمعه ایشان گوش می کردند به آینده جنگ امیدوار می شدند.

محسن هاشمی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را منادی وحدت دانست و افزود: او وحدت بین شیعیان و اهل سنت، وحدت بین نظام و مردم و وحدت بین جریانات و سلایق سیاسی را با جدیت پیگیری می کرد. حتی در خارج کشور وحدت بین ملت ها را پیگیری می کرد و اعتقاد راسخ داشت که نباید تفاوت های فکری و فرهنگی باعث اختلاف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی اعتقاد داشت نباید بگذاریم اختلافات سیاسی باعث کدورت و دشمنی بشود.

محسن هاشمی با تاکید بر اینکه راه آیت الله هاشمی رفسنجانی راه اعتدال، عقلانیت، مدارا و وحدت بود، افزود: ایشان تلاش می کردند ایران در مسیر آبادانی، رفاه و شکوفایی باشد.

وی اظهار داشت  آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه فکر می کرد که هدف شان از این انقلاب در نهایت باید رفاه مردم باشد و می گفت ایران این ظرفیت را دارد که برای مردم رفاه، اشتغال و آرامش ایجاد کند.

محسن هاشمی در پایان از حضور پرشور مردم شیرگاه تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز