معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی:

ایجاد بستر های لازم جهت بکارگیری فناوری های نوین نظام آموزشی در منطقه آزاد انزلی قابل تقدیر است

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۲۳:۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۶۴۵۸۳
ایجاد بستر های لازم جهت بکارگیری فناوری های نوین نظام آموزشی در منطقه آزاد انزلی قابل تقدیر است
نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی با حضور مهندس رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ، مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش ، مهدی حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ، دبیر شورای آموزش و پرورش شورایعالی مناطق آزاد ،مدیران و معاونین این سازمان، وزارت آموزش و پرورش در این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ مهندس مسروررئیس هیات مدیره سازمان در این نشست یکی از علت های اصلی پیشرفت در جوامع توسعه یافته بهره مندی از سیستم آموزشی کارآمد دانست و افزود: و با بهره مندی از ظرفیت های این منطقه می توان در زمینه توانمندسازی معلمان منطقه و کیفیت بخشی تعلیم و آموزش دانش آموزان گام های موثری برداشت.

وی در ادامه با اشاره به نظام های آموزشی مناسب در جهت الگو سازی دانش آموزان با توجه به فضای اجتماعی افزود: در نظام آموزشی علاوه بر ارتقای مهارت نیاز است به مقوله هایی همچون راستگویی ، وفاداری امانت داری در راستای ساختن انسان های خوب و شایسته بیش از پیش توجه شود.

 وی با تاکید بر توجه ویژه این سازمان به مباحث تربیتی افزود:معتقدیم سیتم آموزشی توانمند و هوشمند نقش مهمی در توسعه همه جانبه کشور دارد.

مسرور در ادامه مسرور با اشاره به اهمیت تکریم ، تامین مالی و حفظ شان و منزلت معلمان به همراهی و تعامل با آموزش و پرورش استان در اجرای پروژه های آموزشی و فرهنگی اشاره و بیان کرد : آمادگی لازم جهت اجرای طرح های الگوی آموزش و پرورش کشور در سطح مدارس منطقه آزاد انزلی از سوی این سازمان وجود دارد و در چهار چوب بودجه مصوب در سال های اخیر نسبت به سنوات گذشته اقدامات حمایتی در حوزه های سخت افزاری و نرم افزارری در سطح مدارس منطقه انجام شده است.

مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی با تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در ایجاد بستر های لازم جهت بکارگیری فناوری های نوین نظام آموزشی در راستای بهبود فضای آموزشی بیان کرد : وجود یک اداره آموزش و پرورش مستقل در منطقه آزاد انزلی در راستای افزایش کیفیت آموزشی ، خدماتی و بهره گیری از ظرفیت های این منطقه حائز اهمیت است.

 وی افزود:در زمینه ارتقای کیفیت آموزش و الگوسازی سیستم آموزشی اراده و ظرفیتهای لازم از سوی این سازمان وجود دارد و با بکارگیری سیتم آموزشی نوین و فناوری های جدید ، منطقه آزاد انزلی به یک برند آموزشی در استان و سطح کشور تبدیل خواهد شد

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده با اشاره به وجود ظرفیت های مناسب در مناطق آزاد انزلی و حمایت های این سازمان در حوزه آموزش و پرورش ، تاکید کرد: مردم انتظار دارند که آموزش و پرورش این مناطق از لحاظ آموزشی متمایز باشند و این منطقه با بکارگیری فناوری های نوین به عنوان الگوی آموزشی موفق در سراسر کشور معرفی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش از آغاز بکار شورای راهبردی آموزش و پرورش مناطق آزاد کشور خبر داد و افزود : جهت ارتقای کیفیت آموزش و هماهنگی بیشتر بین وزارت آموزش و پرورش، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و آموزش و پرورش مناطق آزاد شورای راهبردی آموزش و پرورش در مناطق آزاد برنامه ریزی و دستور العمل ‌آن تدوین و به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ابلاغ شده است.

زینی وند با تاکید بر اینکه در مناطق آزاد ظرفیت های پیدا و پنهان خوبی وجود دارد، تصریح کرد: اگر برنامه ریزی خوبی انجام شود میتوان در ارتقای شاخص های آموزشی از آن بهره مند شد و یکی از این موئلفه ها ایجاد فضای آموزشی هوشمند است که با حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی علاوه بر اقدامات صورت گرفته ، هوشمند سازی مدارس در دوره پیش دانشگاهی انجام شود.

در ادامه این نشست مجید فاتحی معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی با ارئه گزارش اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در سطح مدارس منطقه گفت : ۳۰۲۹ دانش آموز و ۳۹۴ معلم در ۴۱ مدرسه ابتدایی و متوسطه این منطقه فعالیت میکنند و ساخت ، تجهیز و نوسازی مدارس ، خرید اقلام کمک آموزشی ، برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری ، برگزاری جشن های انقلاب ، هفته معلم و آغاز سال تحصیلی اجرای طرح های هوشمند سازی مدارس و راه اندازی کتابخانه سیار در منطقه را از اقدامات موثر این سازمان اعلام کرد.

مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست گفت :حمایت های خوبی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی درچهار سال اخیر از آموزش و پرورش استان انجام شده است و این اقدامات بزرگ موجب ارتقای کیفیت آموزش در سطح مدارس شده است و با توافقات انجام شده عملیات ساخت یک مدرسه شبانه روزی در محدوده منطقه با هدف توسعه آموزشی و گردشگری آغاز می شود.

مهدی گلدوست رییس اداره فناوری ارتباطات و اطلاعات سازمان در ادامه گزارشی از روند اجرایی پروژه هوشمند سازی مدارس منطقه آزاد انزلی که با همکاری مشترک این سازمان و نهاد ریاست جمهوری ، مرکز گسترش فناوری اطلاعات و یک شرکت معتبر اروپایی در راستای ارتقای کیفیت آموزش در ۲۰ مدرسه این منطقه با به کارگیری سخت افزار و فناوری های نوین ارائه کرد.

محمد ابراهیم موذنی دبیر شورای راهبردی آموزش و پرورش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز شعارآموزش و پرورش در مناطق آزاد را تحول و ارتقای کیفی برای تولید سرمایه های انسانی کارا و اثر بخش اعلام و تاکید کرد : مناطق آزاد در حوزه سخت افزاری با اقدامات انجام شده به نقطه قابل قبولی رسیده اند و اکنون توسعه نرم افزاری بیشتر در مدارس این مناطق در دستور کار قرار دارد.

رسول پاپایی نماینده وزیر آموزش و پرورش در مناطق آزاد و مدیر کل شوراهای این وزارت خانه ، قاسم گودرزی مدیرکل مالی وزارت آموزش و پرورش ، اکبری مقدم مدیرکل نوسازی مدارس ، نورالله اکبری معاون آموزشی اداره کل استان و سید حسین دریابکی دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی نیز از دیگر سخنران حاضر در نشست بودند که به بیان نظرات در خصوص توسعه و بهبود فضا و کیفیت آموزشی در سطح منطقه و اقدامات و برنامه های پیش رو این شورا پرداختند.

عکس: علی سمرقندی

نظر شما