اداره کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان؛

خطرناک بودن وضعیت کیفی هوا در سه شهرلرستان /پلدختر ۱۰ برابر حد مجاز

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۱:۵۰:۰۷
کد خبر: ۶۶۵۰۷۲
خطرناک بودن وضعیت کیفی هوا در سه شهرلرستان /پلدختر ۱۰ برابر حد مجاز
اداره کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان وضعیت کیفی هوای سه شهر پلدختر ،کوهدشت ورومشکان را خطرناک اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛اداره کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان در خصوص وضعیت کیفی هوای استان لرستان در مورخ 96/10/30  تا ساعت 10 صبح اعلام کرد:هوای شهرستان های پلدختر در شرایط خطرناک(10 برابر حد مجاز)، کوهدشت، رومشکان در شرایط خطرناک(6 برابر حد مجاز) و شهرستان های دوره چگنی و خرم آباد و الشتر در شرایط  ناسالم( دو برابر حد مجاز) و شهرهای دورود،بروجرد و ازنا در شرایط سالم قرار دارند.

این دستگاه اجرایی کانون گرد و غباررا کشور عراق اعلام کرد وبا تاکید برتوصیه های بهداشتی و زیست محیطی برای شهرستان های دارای آلودگی بالا از شهروندان خواسته است این دستورات وتوصیه های بهداشتی وزیست محیطی را رعایت کند:

۱-از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری کنید.

۲- تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری نموده و سفرهای غیر ضروری در سطح شهر را کاهش دهید.

۳-بیماران عزیز قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم، لطفا در فضاهای باز فعالیت نکنید و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نموده و در منزل استراحت نمایید.

۴-به مدیران مدارس و مهدهای کودک توصیه می گردد کلیه فعالیت های فیزیکی و ورزشی در مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس را حذف نمایند.

۵-کلیه ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی و سایر فعالیت های ورزشی هوازی، بویژه در اوایل صبح جدا خودداری نمایند.

۶-به عموم شهروندان توصیه می گردد به اندازه کافی آب بنوشید تا با شست و شوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان، اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.

۷-توصیه می گردد در این ایام، از شیر، میوه جات و سبزیجات بیشتر استفاده شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز