مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اعلام کرد

تخفیف ۳۰ درصدی برای معاینه فنی خودروها

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۳:۳۴:۵۴
کد خبر: ۶۶۵۱۶۷
تخفیف ۳۰ درصدی برای معاینه فنی خودروها
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاک معاینه فنی خودروها روز اول بهمن ماه در شهر اردبیل با 30 درصد تخفیف انجام می شود.

به گزارش برنا،محمد خداپرست روز شنبه در جلسه کمیته معاینه فنی خودرو استان افزود: بر اساس مطالعات انجام شده 60 تا 80 درصد از آلودگی هوای کلانشهرها به دلیل وجود خودروهاست و اگر معاینه فنی خودروها به صورت اصولی و دقیق انجام شود نقش بسیار مهمی در کنترل آلودگی هوا ایفا می کند.
او با اشاره به اهمیت اجرای قانون هوای پاک گفت: با تصویب این قانون برخی مشکلات و نواقصی که در قوانین پیشین وجود داشت رفع شده و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های مرتبط، گام مثبتی در جهت جلوگیری از آلودگی هوا در استان برداشته شود.
خداپرست اظهار کرد: بر اساس قانون هوای پاک، معاینه فنی کلیه وسایل نقلیه موتوری الزامی است و دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه شخصی چهار سال تعیین شده است.
سرهنگ فیروزی ، رئیس اداره فنی مهندسی و ترافیکی پلیس راهور استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در 9 ماه گذشته پنج هزار خودرو فرسوده از رده خارج شد.
او عدم ارائه تسهیلات مناسب و عدم آگاهی متقاضیان را از موانع موجود در این طرح ذکر کرد و خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه این موضوع شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز