‍مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

نرخ بیکاری در استان قزوین ۱۱.۱ درصد است

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۴:۱۸:۲۷
کد خبر: ۶۶۵۲۰۹
نرخ بیکاری در استان قزوین  ۱۱.۱ درصد است
مسعود بابایی گفت: هم اکنون استان قزوین با دارا بودن ۴۸هزار نفر افراد فاقد شغل نرخ بیکاری 11.1 درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "مسعود بابایی" مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در پانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری برگزار شد اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان قزوین11.1  درصد و تعداد بیکاران این استان ۴۸هزار نفر است که برای اشتغال آنها برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری جمعیت استان یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر است که ۷۵درصد آن را شهری و ۲۵درصد روستایی تشکیل می دهند.

این مقام مسوول بیان کرد: نرخ مشارکت در استان 7/38درصد و بیکاری11.1  درصد و جمیعت فعال اقتصادی نیز بالغ بر ۴۱۴هزار نفر  اعلام شده که تعداد شاغلان ۳۶۶هزار نفر و بیکاران ۴۸هزار نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: سهم اشتغال صنعت در استان ۳۵.۵درصد، کشاورزی ۱۹.۶درصد و خدمات ۴۵درصد است و بیش از ۱۸هزار نفر جویای کار به مراکز کاریابی مراجعه و ثبت نام کرده اند که ۴۷۳ نفر از این مراکز مشغول کار شدند.

بابایی تصریح کرد: جمیعت دانشجویی استان ۱۰۷هزار و ۳۳۷نفر است که ۵۵درصد آنها را مردان و ۴۵درصد را زنان شامل می شوند که ۹۸ هزار نفر آنها فعال است.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان استان 2/16درصد است که در سال گذشته با اجرای طرح کارورزی تلاش شد زمینه اشتغال این گروه نیز فراهم شود.

بابایی گفت: امسال هدف گذاری استان در بخش اشتغال ۲۰هزار شغل است که تاکنون ۱۶هزار و ۹۴۱شغل محقق شده که معادل 65/84 درصد است.

وی اضافه کرد: با راستی آزمایی و ایجاد برش های استانی تلاش کرده ام زمینه اشتغال فراگیر در استان مهیا شود و به اهداف پیش بینی شده دست یابیم و از مسیر منحرف نشویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: تعداد بیمه شده های جدید استان ۷۸۲۱نفر است که شاهد افزایش 27/1درصدی در این بخش هستیم.

وی گفت: در اشتغال فراگیر ۱۶رسته را مانند کفش، فرش، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی، بازاریابی انتخاب کرده ایم و در بخش کشاورزی هم رسته هایی در نظر است تا بتوانیم برنامه ها را عملیاتی کنیم.

بابایی درخصوص توزیع اعتبارات اشتغالزایی هم یادآور شد: نرخ توزیع اعتبارات درصنعت ۴۴درصد، کشاورزی ۳۷درصد، میراث فرهنگی ۱۶درصد، کمیته امداد ۳درصد و بهزیستی یک درصد است که این سهمیه به دستگاهها ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قزوین افزود: فرمانداران شهرستانها همکاری خوبی با اداره کار داشته اند تا اشتغال پایدار محقق شود.

 

نظر شما