مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد:

لزوم تعامل شهرداری ها برای ارتقای فرهنگ مالیاتی

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۴:۳۰:۵۲
کد خبر: ۶۶۵۲۲۶
لزوم تعامل شهرداری ها برای ارتقای فرهنگ مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بر لزوم تعامل شهرداری ها برای ارتقای فرهنگ مالیاتی تاکید و این امر را در وصول مالیات تاثیرگذار اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "مصطفی پورامیدی" مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در دیدار با شهردار بویین زهرا ضمن تبریک انتصاب ایشان با اشاره به نقش تاثیرگذار تعامل شهرداریها در ارتقای فرهنگ مالیاتی گفت: تعامل شهرداری ها برای ارتقای فرهنگ مالیاتی امری ضروری است که باید این تعامل گسترده تر شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با تاکید بر اینکه عواید پرداخت مالیات، به توسعه استان به ویژه در امور عمرانی و توسعه شهرها و روستاها کمک می کند واریز 3 درصد عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده را نقطه عطفی در توسعه و مشارکت شهری دانست.

پور امیدی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت گسترش فرهنگ مالیاتی و ایجاد نگرش مثبت در خصوص پرداخت مالیات در اذهان عمومی تعامل مناسب شهرداری امری مهم در این زمینه است.

وی همچنین بر تعاملات دو سویه تاکید کرد و  نامگذاری نمادهای شهری به نام مالیات و فراهم آوردن بستر مناسب برای تبلیغات شهری در خصوص فرهنگ پرداخت مالیات را گامی تأثیرگذار عنوان کرد که می تواند کمک بزرگی به فرهنگ سازی در این زمینه نماید.

در این دیدار شهردار بویین زهرا به مشکلات و محرومیت های این شهر و نیاز شهرداری به حمایت مسئولین اشاره کرد و بر ضرورت ایجاد زیرساخت های توسعه ای در شهر بویین زهرا تاکید نمود.

 وی با اشاره به آثار و نتایج مثبت وصول مالیات در هزینه های شهری، عمران و آبادانی شهرها و روستاها، از واریز به موقع عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری ها توسط اداره کل امور مالیاتی استان سپاسگزاری نموده و ابراز امیدواری کرد تعاملات و همکاری ها بین دو دستگاه اجرایی بیشتر شود.

رییس شورای شهر بویین زهرا نیز با قدردانی از اقدامات کاربردی و موثر مجموعه مالیاتی استان، تاکید کرد: عوارض ارزش افزوده سهم شهرداری ها، نقش پررنگی در توسعه پایدار و احداث و تکمیل پروژه‌ های عمرانی شهر داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز