"حجة الاسلام سوری " در مراسم روز پلدختر:

امنیت ما مدیون خون شهدا است/نسل جوان به وصایای شهدا عمل کند

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۰:۳۰:۴۶
کد خبر: ۶۶۵۳۷۲
امنیت ما مدیون خون شهدا است/نسل جوان به وصایای شهدا عمل کند
امام جمعه پلدختر گفت: مقام شهید به خاطر اوصاف وصفات حسنه ایی است که در او وجود دارد .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛حجة الاسلام محمد سوری روز شنبه در آیین بزگداشت روز پلدختر که به مناسبت 1 بهمن ماه و 25بمباران هوایی این شهرستان برگزار شده بود، اظهار کرد: ارزش انسان به اندازه  اندیشه  وکار نیکی است که انجام می دهدوشهیدان کار بزرگی انجام می دهند وقتی که سینه خود را آماج گلوله قرار می دهند چون شهید هدف دارد وجان خودرا سپر قرار می دهد لذا  شهید الهی می اندیشد وکار اوارزشمند است .

 وی با بیان اینکه امنیت وآرامش  امروز ما مدیون  رشادت های شهیدان  است، افزود: احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است   وکسی که احساس امنیت را در جامعه حکمفرما کرده است خون شهید است.

حجة الاسلام سوری عنوان کرد: شهید مانند قطب نمای راه است  وشهدا وظیفه خودرا که همانا دفاع از کیان اسلام بود انجام دادند.

وی  با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب عقیدتی  وتبعیت از ولایت فقیه است ، تصریح کرد: شهید بستری برای نشر معارف  فراهم کرد.

 حجة الاسلام سوری با بیان اینکه حکومت ولایت فقیه یعنی اینکه دین حکومت کند ودین در سرنوشت دخالت داشته باشد، یادآورشد:کسی که شهدا را ساماندهی کرد امام بزرگوار بود واگر بناست که راه آنها ادامه پیدا کند وما فردا در روز قیامت  نزد امام وشهدا روسفید باشیم باید راه آنها که همان تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است را ادامه بدهیم .

وی ادامه داد:  در خاطرات شهدا مطالبی است که نشان می دهد دلبسته دنیا نیستند ویکی از سفارشات شهدا عمل به دستورات ولایت فقیه است.

امام جمعه پلدختر بحث دفاع از نظام وانقلاب را از دیگر سفارشات شهدا دانست وگفت: همه ما باید از انقلاب ونظام که این همه به خاطر آن شهید وجانباز واسیر داده ایم واز آرمانهای آنها دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه بنا به وصایای شهدا نباید فقرا ونیازمندان را فراموش کنیم ،تاکید کرد: حکومت ما  حکومت مستضعفان است ولذا کسانی که مسئولیت  وتوان دارند باید حامیان اصلی انقلاب را در تصمیم گیری ها وخدمات  فراموش نکنند.

 حجة الاسلام سوری همچنین توصیه به حجاب خواهران وبحث فرهنگ اصیل اسلامی واحیای فرهنگ دینی را از دیگر سفارشات شهدا برشمرد وگفت: دشمن شناسی نیز از دیگر مواردی است که شهدا در وصایای خود به آن تاکید کرده اند  ودر خاطرات شهدا دشمن شناسی مصداق دارد وشهدا دشمن را می شناختند لذا باید در هرجا دشمن را بشناسیم ولازمه آن نیز داشتن تقوای الهی است.

 وی  با بیان اینکه احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است گفت: در ناآرامی‌ها وفتنه اقتصادی  اخیر که در برخی شهرها معاندین از اعتراضات مردم  سوء استفاده کردند احساس ناامنی برای مردم به  وجود آمد که این خود مخرب است.

حجة الاسلام محمد سوری در پایان با تاکید براینکه  نسل جوان به مطالعه وصایا و زندگی نامه شهدا عمل کنند،خاطر نشان کرد: احساس امنیت همه ما مدیون خون شهدا است وهمه ما وظیفه داریم اهداف وآرمان شهدا وامام را فراموش نکنیم واگر می خواهیم فراموش نشوند بایداز ولایت مطلقه فقیه  تبعیت کنیم وفرصت طلبان را بشناسیم واجازه نفاق به آنها ندهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز