رییس دانشگاه محقق اردبیلی;

گرامیداشت روز ۱۹ ژانویه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۸:۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۶۵۴۰۷
گرامیداشت  روز ۱۹ ژانویه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
گرامیداشت این روز نیز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد و دانشجویان استقبال بسیار خوبی از این مراسم داشتند.

به گزارش برنا،صادقی با اشاره به اینکه روابط بین الملل ما در گذشته محدود بوده و الان بسیار گسترده شده است گفت: وزارت علوم به ما ماموریت ارتباط علمی با کشور گرجستان را داده و شاید به همین دلیل نتوانستیم ارتباط موثری با آذربایجان داشته باشیم.


رییس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه محقق اردبیلی تفاهم نامه‌های متعدد همکاری با کشور‌های خارجی دارد، اما چون صرفا در غالب تفاهم نامه است در خیلی از موارد منجر به کار جدی نمی‌شود.

وی ادامه داد: ترکیه و قبرس از جمله کشور‌هایی است که با آنها تفاهم نامه همکاری داریم و یکی از برنامه‌های پیش رو که در اردیبهشت ۹۷ برگزار خواهد شد همایش مولانا است که با مشارکت دانشگاه خاورمیانه قبرس شمالی برگزار می‌شود.

صادقی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی دارای ۲ دانشجوی خارجی می‌باشد که هردوی آنان از جمهوری آذربایجان بوده و آنان نیز به همراه سایر دانشجویان از برنامه بزرگداشت روز ۱۹ ژانویه به خوبی استقبال کردند.
صادقی در خصوص ۱۹ ژانویه روز «آذری‌های مسلمان جهان» گفت: در چنین روزی بود که مسلمانان آذربایجان بخصوص از منطقه نخجوان به سمت ایران سرازیر شدند و هنوز اتحاد جماهیر شوروی فرونپاشیده بود و قضیه استقلال مطرح نشده بود.

صادقی ادامه داد: این افراد با یک بازگشت به هویت، به ایران برگشتند و بازگشت آنان صرفا به معنای فرار نبود، زیرا در صورتی که میتوانستند به سمت ترکیه بروند اما با شور و هیجانی خاص ایران را برگزیدند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تعدادی از بزرگان این اقدام مردم آذری زبان را به نام روز ۱۹ ژانویه و استقلال این ملت نامگذاری کردند تصریح کرد: چون ما در استان اردبیل با جمهوری آذربایجان هم کیش و هم زبان هستیم به همین خاطر استان اردبیل این روز را به طور خاص گرامی میدارد.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه