رئیس سازمان برنامه و بودجه اردبیل:

دستگاه‌های اجرایی در افزایش درصد جذب منابع مالی همت کنند

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۹:۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۶۵۴۰۸
دستگاه‌های اجرایی در افزایش درصد جذب منابع مالی همت کنند
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: دستگاه‌ها با پیگیری بیشتر برای بهبود درصد جذب منابع مالی برنامه‌ریزی‌ جامعی داشته باشند.

به گزارش برنا،داود شایقی در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن شیخ‌صفی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: تمامی فرمانداران، بخشداران و کارکنان دستگاه‌های مرتبط با مشاوران و کارشناسان برای ایجاد برنامه اشتغال‌زایی و تدوین سند عملیاتی مناسب برای 129 روستا و منطقه مورد نظر استان اردبیل همکاری‌های لازم را انجام دهند.
وی افزود: اطلاعات لازمی که به صورت متمرکز و در ردیف‌های مالی و اعتباری مورد نظر بود، توسط سازمان برنامه و بودجه استخراج شده و به صورت کتابچه در اختیار دستگاه‌های مرتبط و اعضای شورای برنامه‌ریزی قرار گرفته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر 70 درصد از اعتبارات عمرانی کشور به صورت متمرکز توسط وزارت‌خانه‌ها توزیع می‌شود.
شایقی در ادامه به تشریح وضعیت اعتبارات جذب شده، درصد جذب و میزان مصوب شده آن اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم تا تلنگری در دستگاه‌ها ایجاد شده و با پیگیری بیشتر برای افزایش جذب اعتبارات، درآمدزایی و بهبود درصد جذب منابع  برنامه‌ریزی‌های جامعی را انجام دهند.
وی ادامه داد: در مدت زمان اخیر با شروع فعالیت استاندار جدید اردبیل شاهد پیگیری‌های مستمر برای اجرای پروژه‌های اساسی استان به مانند راه‌آهن، مطالبات اساسی مردم و وضعیت مسیرهای ارتباطی بودیم تا با پیگیری‌های مستقیم انجام پذیرفته در بهبود زیرساخت‌ها و نیازهای مهم مردم فعالیت‌های چشمگیری را شاهد باشیم.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: با توجه به اعتبارات دستگاه‌های کوچک فرهنگی و قرار گرفتن در سال اقتصاد مقاومتی، با مساعدت استانداری اردبیل شرایط همکاری بیشتر شرکت‌های خصوصی در ارائه خدمات بهتر و ارزان که منجر به پایین‌تر آمدن هزینه‌ها خواهد شد، فراهم شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه