معاون وزیر آموزش و پرورش؛

بخشی از معوقات فرهنگیان تا اسفندماه پرداخت می شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۰:۴۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۵۴۱۱
بخشی از معوقات فرهنگیان تا اسفندماه پرداخت می شود
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بخشی از معوقات فرهنگیان تا اسفندماه سالجاری پرداخت می شود.

به گزارش برنا،علی اللهیار ترکمن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گرمی، از تمرکز ویژه وزارت و تخصیص اعتبارات لازم به سه پروژه اساسی، برای تکمیل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان، اردوگاه دانش آموزی و همچنین ایجاد درمانگاه فرهنگیان منطقه قول مساعد داد.

وی با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان باید در راستای تامین رفاه حال فرهنگیان تلاش کنند، تصریح کرد: تامین رفاه حال فرهنگیان باید در دستور کار مدیران و مسئولان مربوط قرار بگیرد و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه همچنین از پرداخت معوقات فرهنگیان تا اسفندماه و همچنین انتقال بخشی از این معوقات به سال ۹۷ خبر داد.
الهیار ترکمن با بیان اینکه این معاونت در چهار حوزه اصلی تامین منابع مالی و بودجه ریزی، امور اداری، تشکیلات و ساختار، رفاه، پشتیبانی، نظارت بر اجرای بودجه و انطباق با مقررات فعالیت می کند اظهار کرد: تلاش می کنیم با افزایش تعاملات اثربخش سهم آموزش و پرورش را از منابع افزایش داده و زمینه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را تسهیل کنیم.
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما امانتدار فرهنگیان هستیم گفت: باید منابع با سیستم برنامه ریزی دقیق در راستای صلاح فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت هزینه شود.
اللهیار ترکمن با اشاره به بودجه آموزش و پرورش در سال آینده اظهار کرد: بودجه عمومی و بودجه کل کشور از رشد 6 و نیم درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار شده و هزینه ها رشد 8 و نه دهم درصدی پیدا کرده است. آنچه اعتبارات هزینه‌ای ما را تشکیل داده 13 و سه دهم رشد نسبت به سال گذشته پیدا کرده است.
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش در دو بخش استانی و ملی توزیع شده است اظهار کرد: اعتبارات ملی آموزش و پرورش عمده فعالیت های حمایتی و اصلی ما از این محل صورت می گیرد. در سال جاری ۱۱۹۶ میلیارد اعتبار ملی داشتیم که به ۳۳۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته و سه برابر شده است.
میرزاده نماینده شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه بازدید مقام عالی وزارت از مرکز رفاهی فرهنگیان، ابراز امیدواری کرد با مساعدت دولت و تخصیص اعتبارات لازم، مجتمع رفاهی فرهنگیان در عید امسال آماده میزبانی از همکاران فرهنگی و غیر فرهنگی خواهد بود.
امامی فرماندار شهرستان گرمی نیز در این دیدار با اشاره به قابلیت های گردشگری شهرستان گرمی، روند تکمیل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان، اردوگاه دانش آموزی و همچنین ایجاد درمانگاه را از مطالبات جدی فرهنگیان منطقه عنوان کرد و افزود: با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های نیمه تمام، ضرورت ساماندهی فضاهای آموزشی، تحویل پروژه‌ها، اوقات فراغت دانش‌آموزان، ایجاد مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان در منطقه، راه‌اندازی اردوگاه فرهنگی هنری و تربیتی در منطقه و حل مشکل تجهیزات مدارس گفت: در زمینه حل مشکلات و نارسایی‌ها انتظار می‌رود اقدامات لازم انجام شود.
احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هم گفت: مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شهرستان گرمی و فاز نخست این مرکز تا سه ماهه سال نخست 97 افتتاح و به بهره برداری می رسد.
در ادامه از روند اجرای پروژه در حال ساخت مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان گرمی بازدید شده و از نزدیک روند پیشرفت این پروژه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر تسریع در روند تکمیل و بهره ‌برداری از این پروژه گفت: ایجاد مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شهرستان گرمی یکی از نیاز های اساسی و ضروری شهرستان است که با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان در حال اجرا است.
ناصری افزود: این مرکز در چهار طبقه با مساحت 2هزارمتر مربع با 16 سوئیت و یک تالار پذیرایی و رستوران در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: فاز نخست این مرکز شامل سالن همایش سوئیت و غذا خوری است.
صفری امام جمعه شهرستان گرمی نیز با بیان اینکه مسئولان تنها بخشی از مشکلات رو گفتند، انتظارداریم دولت عزم جدی در توسعه این شهر به لحاظ محرومیت داشته باشد.

 

نظر شما