در بررسی شرکت های هواپیمایی مشخص شد ؛

محبوب ترین شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۱:۵۸:۱۲
کد خبر: ۶۶۵۶۳۷
محبوب ترین شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی
شرکت های هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر با توجه به نحوه ارائه خدمات و کیفیت ، تنوع مقاصد، خوشنامی و سابقه، قیمت بلیط هواپیما و ... برترین ایرلاینهای ایرانی هستند .

به گزارش خبر گزاری برنا از قزوین؛  تاریخچه تاسیس اولین ایرلاین ایرانی به سال 1345 و راه‌اندازی هواپیمایی ملی ایران (هما) باز می‌گردد. شرکتی که با هدف حمل و نقل بار، مسافر و محمولات پستی به داخل و خارج کشور تأسیس شد و هم ‌اکنون نیز در بسیاری از مسیرهای داخلی و بین‌المللی تردد دارد.

پس از هما، به تدریج شمار ایرلاینهای ایرانی افزایش یافت به طوری که امروزه تعداد شرکتهای هواپیمایی ثبت شده در کشور به بیش از 20 عنوان رسیده است. با همه اینها عوامل بسیاری از جمله تحریمهای بین‌المللی و کمبود قطعات یدکی، در مدت زمان کوتاهی بخشی از ناوگان هوایی ایران را زمینگیر ساخت و موجب گشت که بخش اندکی از این تعداد ایرلاین ایرانی به طور مستمر در صنعت هوایی ایران فعالیت نمایند. بدین ترتیب تنها تعداد انگشت شماری از ایرلاینهای داخلی توانسته‌اند جایگاهی را در آسمان از آن خود کنند، اما آیا همین تعداد هم هنگام خرید بلیط چارتر یا سیستمی جایی در قلب مسافران ایرانی دارند؟

کدام شرکت هواپیمایی داخلی پرطرفدارتر است و بهترین نرخ بلیط هواپیما را عرضه می‌کند؟

جالب است بدانید که برای اغلب مسافران در این زمینه، معیار خاصی وجود ندارد همین امر نیز دامنه وسیعی از عوامل را پدید اورده که می‌توانند یک شرکت هواپیمایی را به محبوبترین یا منفورترین ایرلاین داخلی بدل سازند. به طور مثال برای برخی از مسافران کیفیت و نحوه سرویس دهی در یک هواپیما مهمترین مسئله یک پرواز است در حالی که برخی دیگر تنها نکات فنی و ایمنی هواپیما را حائز اهمیت می‌دانند.

با همه اینها نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد قریب به اکثر مسافران، دو شرکت هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر را با توجه به نحوه ارائه خدمات و کیفیت آنها، تنوع مقاصد، خوشنامی و سابقه، قیمت بلیط هواپیما و عواملی از این دست، برترین ایرلاینهای ایرانی می‌دانند. اما همه چیز هم به نظر کاربران ایرانی خلاصه نمی‌شود؛ موسسات تحقیقاتی بسیاری نظیر «sky trax»، سایت مشهور « AirlineRatings.com » و... وجود دارند که هر ساله فهرستی از بهترین ایرلاینهای جهان را بر اساس شاخص‌هایی چون ایمنی پرواز، کیفیت و استانداردهای خدمات منتشر می‌کنند.

بر اساس رتبه بندی اسکای ترکس که یکی از معتبرترین رتبه بندی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود، به هریک از شرکتهای هواپیمایی مطابق با کیفیت و نحوه عملکردشان تعدادی ستاره اعطا می‌شود. اسکای ترکس رتبه دو ستاره را به شرکت‌های هواپیمایی اعطا می‌کند که عملکردشان از کیفیت پایینی برخوردار بوده و در بسیاری از بخش‌های رتبه بندی، پایین‌ترین امتیاز ممکن را اخذ کرده‌اند. با همه اینها دو شرکت هواپیمایی ماهان و ایران ایر تنها ایرلاینهای ایرانی هستند که موفق به اخذ دو ستاره از این موسسه شده‌اند و باقی ایرلاینهای کشور تک ستاره یا بی ستاره می‌باشند!

برای اطلاع از آخرین نرخ بلیط های هواپیما و خرید بلیط هواپیما ایران‌ایر، بلیط هواپیما ماهان

و سایر ایرلاینهای داخلی و خارجی و همچنین خرید بلیط قطار می‌توانید به سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما و قطار قاصدک 24 مراجعه نمایید. خرید از قاصدک 240(https://ghasedak24.com/شرکت-هواپیمایی-ماهان) ، به سادگی و تنها با در اختیار داشتن اطلاعات شخصی، یک کارت بانکی متصل به شبکه شتاب و رمز دوم آن و آدرس یک پست الکترونیکی و حتی بدون نیاز به ثبت نام در سایت، امکان پذیر است. گفتنی است بلیط هواپیما خریداری شده در صورت نیاز قابل پیگیری، کنسلی و استرداد نیز می باشد. علاوه بر اینها می توانید بلیط هواپیما مورد نظر خود را از اپلیکیشن موبایل قاصدک 24 که با نسخه های اندروید و IOS گوشی های هوشمند سازگار است نیز خریداری نمائید.

سهم هر یک از شرکتهای هواپیمایی در تاخیرات پروازی

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت هواپیمایی آسمان با 1028، ایران‌ایر با 759 و آتا با 626 پرواز به ترتیب 17، 14 و 12 درصد از تاخیرات پروازی آذر ماه 96 را به نام خود به ثبت رسانده‌اند. پس از آن نیز ایرلاینهای زاگرس، ماهان، کاسپین، کیش، تابان، ایران ایرتور و... به ترتیب حائز بیشترین سهم از تاخیرات بوده‌اند.

 

بهترین ایرلاینهای سال 2018

هر ساله طی مراسمی بهترین ایرلاینهای جهان توسط سایت ایرلاین ریتینگز معرفی می‌شوند. این فهرست علاوه‌ بر دسته ‌بندی‌های متعدد در خدمات گوناگون خطوط هوایی، یک شرکت هواپیمایی را به عنوان بهترین ایرلاین انتخاب می‌کند. در آخرین فهرست ارائه شده این سایت ایرلاین نیوزیلند، عنوان برترین خط هوایی سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد و شرکتهای هواپیمایی کانتاس از استرالیا، سنگاپور ایرلاینز از سنگاپور، ویرجین استرالیا از استرالیا، ویرجین آتلانتیک از بریتانیا، اتحاد ایرویز از امارات و... در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

این رتبه بندی توسط کارشناسان خبره و بر اساس شاخص‌هایی نظیر بازخورد مسافران، نوآوری‌ها، امکانات و دیگر موارد این ‌چنینی صورت می‌گیرد و معیاری معتبر در رتبه بندی ایرلاینها محسوب می‌گردد.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کجارو و CNN

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز