استاندار قزوین خبر داد؛

راه اندازی آموزشکده اختصاصی گلخانه داری در قزوین

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۳:۲۱:۵۷
کد خبر: ۶۶۵۷۰۸
راه اندازی آموزشکده اختصاصی گلخانه داری در قزوین
زاهدی از راه اندازی آموزشکده اختصاصی گلخانه داری در استان خبر داد و گفت: طرح مقدماتی مربوط به این فضای آموزشی باید تهیه و جزییات آن مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به طرح ایجاد آموزشکده اختصاصی گلخانه ای برای نخستین بار در قزوین، افزود: باید یک طرح مقدماتی توسط پیشنهاد دهنده تهیه شود و در کارگروه توسعه گلخانه ها مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار قزوین با اشاره به لزوم گسترش کشت گلخانه ای به منظور صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید محصولات، گفت: باید طرح دوره های کوتاه مدت آموزشی برای توسعه گلخانه ها با اعطای مدرک اجرا شود تا افرادی که به دنبال کارهای گلخانه ای هستند مدیر فنی گلخانه داشته باشند.

براساس آخرین آمار، 232سرمایه گذار داخلی و خارجی برای احداث گلخانه در قزوین اعلام آمادگی کرده اند.

هم اکنون ایجاد 71هکتار گلخانه به عنوان یک قطعه از مجتمع بزرگ یک هزار هکتاری گلخانه ای استان در تاکستان به عنوان یکی از مصوبه های سفر رئیس جمهوری به قزوین در حال احداث و ایجاد است.

براساس آخرین آمار در استان قزوین 10هکتار گلخانه هیدروپونیک و 39هکتار گلخانه به روش خاکی وجود دارد.

در حال حاضر عمده تولید واحد گلخانه ای مربوط به محصولاتی چون خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع سبزیجات و سیفی جات است.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی هر 2صاحب حق هستند،افزود: باید با همکاری و رفتار بینابین برای حل مشکلات 2طرف تلاش کنیم.

استاندار قزوین افزود: گاهی مشکلات خاصی برای واحدهای تولیدی پیش می آید که با دستورهای مقطعی از اقدامات دستگاه های اجرایی جلوگیری می شود ولی در نهایت باید با همکاری یکدیگر وظایف خود را به شکل احسن انجام دهیم.

زاهدی خاطر نشان کرد: رضایت از دستگاه های اجرایی باید به فرهنگ سازمانی تبدیل شود یعنی به گونه ای عمل شود که مردم از مدیر دستگاه ها و زیرمجموعه آنها به طور کل رضایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید چرخ مملکت که در دستان بخش خصوصی و دولتی است به خوبی به چرخش درآید، اظهار کرد: بیشتر مدیران ما زحمت کش و توانمند هستند و نباید زحمات آنها زیر سوال برود.

استاندار قزوین همچنین گفت: تمامی قوانین و مقررات دستگاه ها که به صورت مستقیم در ارتباط با مردم است باید به بهترین نحو به اطلاع مردم برسد تا آنها برای مراجعه گرفتار رفت و آمدهای اداری نشوند.

وی با بیان اینکه از انتقادها استقبال می کنیم، افزود: ما انقلاب کرده ایم که مردم به راحتی حرف خود را بزنند و باید با مردم به گونه ای رفتار کرد که بتوانند به صراحت خواسته ها و سخنان خود را به مسوولان منعکس کنند.

زاهدی با اشاره به تملک واحدهای تولیدی بدهکار توسط بانک ها،افزود: باید مشکلات دستگاه های اجرایی نظیر سازمان بیمه تامین اجتماعی، بانک ها و اداره امور مالیاتی را در نظر گرفت اما باید دانست تملک یک واحد تولیدی در نهایت به زیان بانک های عامل و سایر دستگاه ها و کشور است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز