رئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان شهری تأکید کرد:

ضرورت تبادل فرهنگی میان شهرهای نیشابور و حیدرآباد پاکستان

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۴:۰۳:۳۷
کد خبر: ۶۶۵۷۴۷
ضرورت تبادل فرهنگی میان شهرهای نیشابور و حیدرآباد پاکستان
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیشابورگفت: ضروری است تا با توجه به پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی نیشابور و شهر حیدرآباد پاکستان بستر لازم برای تبادل فرهنگی میان این دو شهر فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ازنیشابور، مجتبی باری در حاشیه نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با علیرضا قدمیاری مجسمه ساز برجسته نیشابوری که چندی پیش در سفری آموزشی - فرهنگی در شهر حیدرآباد پاکستان حضور یافته بود، ضمن بیان این مطلب گفت: نیشابور علاوه بر آنکه مشاهیر نام آوری دارد، در حال حاضر نیز از وجود هنرمندان برجسته ای برخوردار است که می توانند به عنوان سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ارتباطات بین فرهنگی کشورمان با دیگر کشورها را تقویت کنند.

وی افزود: در این همین چارچوب و با توجه به تجربه موفق حضور استاد قدمیاری در پاکستان در نظر داریم تا چنانچه تفاهم لازم حاصل شود از طریق نصب مجسمه مشاهیر، پیمان خواهرخواندگی و برنامه های علمی - فرهنگی مشترک، زمینه را برای تبادل فرهنگی موثر بین این دو شهر به وجود آوریم.

باری یادآور شد: بستر سازی مناسب برای معرفی درست نیشابور در سطح ملی و بین المللی از اولویت های اصلی شورای شهر نیشابور است که یقیناً می تواند منجر به اعتلای بیش از پیش نام نیشابور و توسعه صنعت گردشگری در این شهر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز