امروز رخ داد ؛

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای روشنایی شهر

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۲:۲۴:۰۱
کد خبر: ۶۶۵۷۷۵
اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای روشنایی شهر
شهردار یزد به امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری و وزارت نیرو با هدف بهبود سیستم روشنایی در معابر شهر یزد خبر داد و گفت: برای این منظور 50 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛  مهدی جمالی نژاد روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد  گفت : سهم شهرداری و وزارت نیرو در اجرای این طرح به ترتیب، 40 به 60 است.

وی اظهار کرد: مبلغ تعهد شده از سوی شهرداری برای این منظور 20 میلیارد ریال و وزارت نیرو 30 میلیارد ریال است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: نباید کمیسیون ماده 100 محل درآمد شهرداری باشد.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی افزود: تمام دستگاه های ذیربط که در ساخت و ساز نقش دارند باید در این زمینه ورود کنند، اینکه این تخلفات به منبع درآمد برای شهر تبدیل شده قابل نقد است و نباید چنین چیزی باشد.

وی تصریح کرد: مشکل 50 درصد مراجعان، مدیریت شهری است که باید هماهنگی بیشتری در این زمینه داشته باشیم و مشکلات و مسائل را نیز پیگیری کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر یزد هم با اشاره به اقدامات نیاکان و گذشتگان یزد در طراحی و احداث قنات ها و دیوارهای بلند منازل گفت: بازدید اعضای بنیاد جهانی انرژی از بافت تاریخی شهر یزد موجب شد تا یزد را نمادی از یک شهر منسجم در جلوگیری از اتلاف انرژی بدانند و عنوان شهر پایدار جهانی را به آن بدهند.

غلامعلی سفید افزود:هزینه های مطالعات این اقدام برای دریافت جایزه به عهده گیرنده آن است و این هزینه سه قسمت شد که از سوی شهرداری، استانداری و یکی از معاونت های نهاد ریاست جمهوری به صورت مشارکتی پرداخت شد.

وی اظهار کرد:پس از تایید شرایط شهر یزد برای معرفی شهر پایدار جهانی از ما برنامه ادامه کار را خواستند تا شهر به همین شکل حفظ شود و ما موظف شده ایم تا برای تداوم حرکت پیشینیان و حفظ این ویژگی هایی که یزد دارد برنامه داشته باشیم و برای آن تامین اعتبار کنیم .

وی با ابراز گلایه از بی انصافی برخی منتقدان و قلم فرسایی از روی ناآگاهی و بی‌اطلاعی گفت: در شگفت هستم از کسانی که علاقه به یزد دارند و باید از این فرصت در راستای ارزش گذاری برای یزد بهره ببرند، متاسفانه در راستای تخریب شهرداری و شورای شهر استفاده می کنند.

سفید افزود: اگر دنیا یک اتفاق را برای مردم تحسین می کند چه سودی دارد که خود را نقاد بدانیم و این اقدام ارزشمند را بد بشماریم.

عضو شورای شهر یزد هم با اشاره به تخلفات زیاد ساختمانی در یزد گفت: تا امروز هیچ تغییر محسوسی در عملکرد کمیسیون ماده 100 در رسیدگی به تخلفات و کاهش آن احساس نمی شود.

حمیدرضا قمی با بیان اینکه میزان تخلفات ساختمانی در شهر یزد افرون بر 80 درصد است ادامه داد: باید این تخلفات کاهش یابد.

وی ادامه داد: نمی‌توان پذیرفت که در یک محل دو بنای نزدیک به هم ساخته شود و رای متفاوتی برای آن صادر شود لذا ساماندهی کمیسیون ماده 100 بسیار ضروری و مورد نیاز است.

وی افزود: هنوز الگویی برای اندازه و استاندارد تابلوهای سطح شهر معرفی نشده و بسیاری از مردم وقتی در کمیسیون ماده 77برای رسیدگی به تخلفاتشان می آیند آگاهی ندارند که نصب تابلو به شکلی که مورد استفاده بوده دارای اشکال است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزدهم گفت: یکی از محورهای اصلی این کمیسیون رسیدگی به تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده 100 است.

محسن عباسی هرفته افزود: بسیاری از این تخلفات به دلیل عدم آگاهی صورت می گیرد که کمیسیون فرهنگی در حوزه آگاهی بخشی در این زمینه اقدام می کند.

در این مراسم نمایندگان بنیاد جهانی انرژی، تندیس جهانی شهر پایدار را به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد اعطا کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز