مدیرعامل سازمان آتش‌ نشانی شهرداری قزوین خبر داد:

حضور آتش ‌نشانان قزوینی در ۱۹۶عملیات مختلف طی دی ماه

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۰:۴۲:۳۹
کد خبر: ۶۶۶۰۸۶
حضور آتش ‌نشانان قزوینی در ۱۹۶عملیات مختلف طی دی ماه
ابولفضل ذواقدر: ازحضور آتش ‌نشانان قزوینی در 196 عملیات مختلف طی دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "ابوالفضل ذوالقدر" مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: آتش نشانان قزوینی در دی ماه امسال در 196عملیات مختلف امداد و نجات و اطفاحریق حاضر شدند و ماموریت خود را به خوبی انجام دادند.

‎ ذوالقدر در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: در پی تماس های مردمی با سامانه 125آتش نشانی قزوین در دی ماه سال1396، آتش نشانان به 196عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار شدند که با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

این مقام مسوول در ادامه بیان کرد: عملیات ‌های انجام شده در این مدت مربوط به تصادف یا واژگونی خودرو 18مورد، حریق منزل مسکونی و مغازه 8مورد، حریق خودرو 9مورد، افکن زمین و ریزش چاه 6مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 17مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکونی 16مورد، نشت گاز منوکسید کربن 7مورد، مشاهده و گیر کردن حیوانات وحشی 8مورد، آتش سوزی سطل زباله، ضایعات و علف‌های هرز 27مورد، حریق باغ 19مورد، شکستگی لوله و نشت آب 8مورد ، 12مورد خارج کردن حلقه انگشتری و 41مورد حوادث دیگر بوده که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سریع نسبت به ایمن سازی محل حادثه و کاهش خطر اقدام کردند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه گستره فعالیت‌ های این سازمان صرفا مهار آتش سوزی نمی‌ باشد، تصریح کرد: آتش نشانان ایستگاه‌ های 8گانه قزوین به تمامی حوادث امداد و نجات و اطفاء حریق در حوزه شهری و حتی در بعضی موارد "به واسطه درخواست کمک از شهرهای استان" درحوزه برون شهری نیز خدمت رسانی می کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قزوین با اشاره به لزوم فراگیری آموزش های ایمنی و نگهداری یک دستگاه خاموش کننده در منزل و محل کار، از عموم شهروندان درخواست کرد تا با رعایت کامل موارد ایمنی از وقوع حوادث مختلف جلوگیری کرده و در زمان بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره 125آتش نشانی تماس حاصل کنند.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد در موقع بروز حادثه و شنیدن صدای آژیر خودروهای آتش نشانی، بلافاصله با بازکردن مسیر، نسبت به تسریع در عملیات اطفای حریق با ماموران این سازمان همکاری کرده و از تجمع بی مورد در محل وقوع حوادث به طور جدی خودداری کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز