استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۱:۳۵:۳۱
کد خبر: ۶۶۶۱۴۲
استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید همه ظرفیت‌ها اعم از بخش دولتی و بخش عمومی و به‌ویژه بخش مردمی را بکار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این راستا نظام با نگاه و مداخله مؤثر مقام معظم رهبری تاکنون 5 جلسه برگزار کرده است و دولت طرح تقسیم‌کار ملی پیرامون کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به تصویب رسانده است و در حال اجرا دارد.

وی گفت: در سال جاری 200 میلیارد تومان در قالب این طرح تخصیص‌یافته است و در خراسان رضوی تاکنون 100 پروژه با بیش از 5 میلیارد تومان در قالب بیش از 13 دستگاه به هزینه گرفته‌شده است و نتیجه آن کنترل بخشی از آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد گردیده است.

معاون استاندار در ادامه گفت: در کنار ظرفیت دولت امروز بخش عمومی به‌ویژه شوراها و شهرداران و دهیاران می‌توانند نقش بی‌بدیلی را در این خصوص ایفا نمایند.

وی افزود: در کنار ظرفیت دولت و بخش عمومی، ظرفیت معجزه‌آسای مردمی وجود دارد که در قالب سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی می‌توانند بیشترین کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

حسینی تصریح کرد: امروز در استان خراسان 1.162 تشکل غیردولتی وجود دارد که در بیش از 25 قلمرو کاری مجوز فعالیت تشکیلاتی گرفته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 300 تشکل مردمی استان در قلمرو آسیب‌های اجتماعی فعال‌اند اظهار داشت: این تشکل‌ها ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای مداخله در بحث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند.

وی افزود: در قالب نظامنامه تعامل دولت با تشکل‌های غیردولتی قصد داریم از ظرفیت کامل این 300 تشکل در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم. تاکنون 120 تشکل در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعال بوده‌اند اما باید با حضور مسئولین مرتبط با حوزه آسیب‌ها و تشکل‌ها این ظرفیت را گسترش داد.

حسینی بابیان اینکه باید تلاش شود چند طرح آماده و در این راستا مورد بهره‌برداری قرار گیرد اظهار داشت: سازمان ورزش و جوانان باید طرحی را ارائه نماید که در آن مشخص شود از ظرفیت نخبگان ورزشی و هیئت‌های ورزشی چگونه می‌توان در این قلمرو استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید طرحی را آماده نماید که از ظرفیت نخبگان هنری و بخش‌های هنری برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی چگونه می‌توان استفاده نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یک ظرفیت در اختیار دارد و آن روحانیون مورد اعتماد مردم و مساجد و کانون‌های فرهنگی اجتماعی است این سازمان نیز طرحی را ارائه نماید که از بخش این ظرفیت‌ها هم در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده بیشتری شود.

حسینی در ادامه گفت: سازمان زندان‌ها نیز طرحی در خصوص مجموعه امکانات زندان‌ها ازجمله 53 سوله اردوگاه چناران در بحث مهارت‌آموزی زندانیان و استفاده تولیدی و اشتغال‌زایی ارائه نماید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در این راستا آموزش‌وپرورش از ظرفیت معلمین، دانشگاه‌ها از ظرفیت دانشجویان دانشگاه و به‌ویژه گروه‌های علمی، علوم اجتماعی و روان‌شناختی، و همه دستگاه‌ها از ظرفیت خود برای این موضوع ملی باید استفاده نمایند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز