نماینده مردم درود و ازنا درمجلس شورای اسلامی :

از بین رفتن نوع از صنایع دستی استان لرستان /استان لرستان تبدیل به معبر گردشگری شده است

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۲:۳۴:۵۳
کد خبر: ۶۶۶۲۲۴
از بین رفتن  نوع از صنایع دستی استان لرستان /استان لرستان تبدیل به معبر گردشگری شده است
عضو مجمع نمایندگان مجلس استان لرستان با انتقاد از اینکه این استان چهارفصل ایران به معبر گردشگران تبدیل شده و نه مقصد گردشگری؛ تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار در دل صنعت گردشگری نهفته است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛مجید کیانپوردرباره وضعیت گردشگری استان لرستان، گفت: نبود اماکن اقامتی مناسب در روستاهای استان لرستان توریست‌های داخلی و خارجی را روانه استان‌های دیگر می‌کند؛ با این اوصاف توریست‌ها به جای بازدید از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان لرستان تنها به عنوان معبر گذری از این استان بالقوه استفاده می‌کنند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار در دل صنعت گردشگری نهفته است، تصریح کرد: بطور مثال تونل برفی به صورت طبیعی در برف و یخ‌های دامنه زیبا و سر به فلک کشیده اشترانکوه در منطقه کمندان شهرستان ازنا بوجود آمده است اگر با یک برنامه‌ریزی توریستی تجهیز شود، می‌توان شاهد حضور بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی در این منطقه بود.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی با توسعه زیر ساخت‌های گردشگری می‌تواند جان تازه‌ای به صنعت گردشگری در استان لرستان ببخشد تا در این راستا بتوان برای بسیاری از افراد علاوه بر اشتغالزایی، درآمد پایدار نیز ایجادکرد.

کیان پور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بر روی صنایع دستی لرستان راهکار اساسی برای توسعه اقتصادی استان لرستان تلقی می‌شود، افزود: 90 نوع از صنایع دستی استان لرستان از بین رفته‌اند بنابراین جا دارد نگاه ویژه‌ای به بازار مولد صنایع دستی در  این حوزه  انتخابیه داشت.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد گردشگری استان  لرستان این است که می توان چهار فصل را در یک زمان و یک مکان مشاهده کرد؛ بنابراین جا دارد سازمان میراث فرهنگی پکیج تبلیغاتی در این راستا در نظر بگیرد تا گردشگران با شرایط جغرافیایی و گردشگری   استان لرستان آشنا شوند.

عضو هیت رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه استان لرستان تبدیل به معبر گردشگری شده است، یادآور شد: با توجه به  ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان لرستان، این منطقه می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی تلقی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز