"محمدبیرانوندی " مطرح کرد:

نبود عدالت آموزشی در سراسر کشور/هیچ جایگزینی به جای کنکور وجود ندارد

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۲:۵۵:۲۱
کد خبر: ۶۶۶۲۳۶
نبود عدالت آموزشی در سراسر کشور/هیچ جایگزینی به جای کنکور وجود ندارد
نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی سوابق تحصیلی را معیار مناسبی برای سنجش داوطلبان دانشگاه‌ها ندانست و گفت: در مقطع کنونی هیچ جایگزینی به جای کنکور وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛بیرانوندی با اشاره به نشست روز گذشته (یکشنبه یکم بهمن‌ماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، زیرساخت‌های فعلی فضای آموزشی کشور را برای حذف کنکور مهیا ارزیابی نکرد و گفت: مسئله اصلی در حذف کنکور این است که برخی رشته‌های خاص متقاضی بسیاری دارد و ظرفیت برای ورود داوطلبان به این دانشگاه‌های خاص محدود است در چنین شرایطی و با توجه به زیرساخت‌های فعلی کشور، فقط کنکور می‌تواند تعیین کند چه کسی شایستگی حضور در این دانشگاه‌های پرمتقاضی را دارد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش سازمان سنجش و معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیانگر این مسئله بود که زیرساخت‌های فعلی برای حذف کنکور فراهم نیست و از همه مهم‌تر جایگزینی برای مقوله کنکور وجود ندارد.

وی ادامه داد: مدعیان اجرای قانون حذف کنکور مطرح می‌‎کنند که "سوابق تحصیلی" را می‌توان جایگزینی مناسب برای کنکور قرار داد در حالیکه این سوابق فقط مربوط به دو سال پایانی سال‌‎های متوسطه است در حالیکه اگر قرار به اجرای قانون باشد این سوابق باید برای تمام سال‌های پایه متوسطه در نظر گرفته شود و این سوابق تحصیلی به هیچ وجه به تنهایی نمی‌تواند معیار مناسبی برای سنجش داوطلبان باشد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین به نبود عدالت آموزشی در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: نمی‌توان تصور کرد که همه دانش آموزان در یک سطح از عدالت آموزشی قرار دارند و بر این مبنا تصمیم گرفت لذا در مقطع کنونی تا فراهم شدن شرایط باید تصمیم حذف کنکور را به تعویق انداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز